Mitt hjärta är påkörd..

Tuija

Trådstartare
Vet inte vad jag vill med tråden mer än att få ur mig allt...
Alltså usch jag är så himla ledsen, det gör ont i hjärtat.

En dag kom min Rutan (Rut) inte hem. Inget konstigt då hanarna brukar vara ute tre dygn i sträck. (fast hon har aldrig varit det)
Tre dagar senare, fortfarande ingen Ruta. Pappa letade i dikena längs vägkanterna, gick till bönderna, letade i lador och ladugårdar. Inget.

Sen efter hela sju dagar när pappa ska hämta posten hör han kattskrik från andra sidan vägen. Han går över och letar (Ludde en av hanarna hjälper ofc. till :heart) och hittar min Ruta, hon kan inte gå, hon släpar sig fram med bakdelen.

Antagligen har hon blivit påkörd av nån j*vel som bara skitit i det. :rage:
Sen släpat sig upp i skogen o legat där resten av dagarna tills hon orkade släpa sig hemåt. (?)

Det värsta. Hur hon ser ut. :(
Alltså min fina vackraste Rutis. :( usch, gråter nästan när jag ser på henne. hon förtjänade inte detta, världens snällaste lilla katt. (som jag hittade dumpad som kattunge)

Ena bakbenet är lite snett, hon går vingligt, som en full fast bara med bakdelen. liksom stapplar fram, men hon stödjer på båda benen. och när vi hittade henne kunde hon inte gå, nu går hon hellre än bra men det går framåt. (det har gått 1 dygn sen vi hittade henne)
Har ett sår på halsen.

Men hon är så undernärd! Man känner vartenda ben i kroppen på henne, halsbandet hänger löst. Revbenen sticker ut, ryggraden är helt vass och höftbenen ser ut som värsta sortens mount Everest.

Hon ligger och sover djupt på en kudde bredvid maten, vattnet och lådan. En gång har hon visat att hon ville ut, följde med henne och hon vågar inte vika från min sida en sekund, tar jag ett steg följer hon efter.
Älskade fick vara ute och kika lite, som hon ville, sen bar jag in henne igen.

Alltså jag vill bara gråta. Skrika fula ord. åt nån. den som gjort detta mot henne utan att bry sig (har namntub) usch.

Hon är ju mitt allt. Mitt ljus i livet.

Enda positiva är väl att hon kurrar och sträcker på tårna när man kliar henne, som vanligt. :love:


(Pappa köpte efter fem dygn en kattunge till mig, sa att "kommer hon tillbaka så har vi helt enkelt fyra katter ist. för tre"
Kattungen heter Sunni, är Röd med gul/röda fläckar/mönster på kroppen. 12v.
världens (näst) vackraste lilla katt.)
så nu är dom fyra.

:(:cry:

wall of text
 
Sv: Mitt hjärta är påkörd..

Vad säger veterinären om bakdelen, några benbrott? Kollat så att allt verkar okej på insidan? Det är inte ovanligt med invärtes skador när katter blivit påkörda, så jag hoppas att ni redan varit där.

Hoppas kisse kryar på sig!
 
Sv: Mitt hjärta är påkörd..

Men du, ni måste väl i alla fall köra med katten till en klinik o få den undersökt ordentligt?
 
Sv: Mitt hjärta är påkörd..

Vi fick våran lilla katt påkörd förra veckan eller ja de är en vecka sen. Han hade fått en rejäl smäll mot ryggen och fick smärt stillande i 5 dagar. Nu
Är han nästan helt som vanligt igen men kan halta till ibland när han reser sig efter att han sovit! Så de behöver inte gå åt fanders för att se blivit påkörda :)
Hoppas kissen blir bra igen!
 
Sv: Mitt hjärta är påkörd..

Jag hoppas också att ni varit till veterinären med katten. Enligt vår djurskyddslag ska skadade djur få vård och är man påkörd är det bara veterinär som kan ge rätt smärtlindring tex.
 
Sv: Mitt hjärta är påkörd..

Jag hoppas verkligen att ni har varit hos veterinären!

Vet hur hemskt det är.Min ena katt blev påkörd i april.Tyvärr var han tvungen att avlivas efter en tid.Saknar honom än idag då han verkligen var min kisse.
Hoppas att det går bättre med din kisse.
 
Sv: Mitt hjärta är påkörd..

Ja.
Inga ben brutna. inga invärtes skador.
går mycket bättre, nästan helt normalt. har varit ute och gått på gräsmattan. går själv till maten och där hon vill sova. (trött)
kommer antagligen snart vara helt bra.
förutom att hon är ett vandrande skelett, man ser och känner vartenda ben. men hon får massor med mat och bla. yoghurt och creme fraiche (mycket fett, det fick hon när jag hittade henne som kattunge med)

nu mår jag bättre för att hon numera mår ganska bra, mycket piggare.
 
Sv: Mitt hjärta är påkörd..

Kan vara farligt før kattens lever med før mycket fett så ta det lugnt. Får hon bara god och næringsrik mat så gå hon upp i vikt i alla fall æn om inte lika fort.
 
Sv: Mitt hjärta är påkörd..

Ett tips är att köpa kattungemat. Det brukar de ta sig fort på. Man ska vara lite försiktig med laktos till katter eftersom det är väldigt vanligt att katter är laktosintoleranta.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 302
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
847
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 509
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 008
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp