Mitt lilla projekt

Gnist

Trådstartare
Papperna är påskrivna, så här ska jag bo

Gården fån vägen
garingrden_zpsasymmzfh.jpg


Gäststuga med garage
gaumlststugan_zps7zqruy6z.jpg


Friggebod
friggeboden_zpsagounitc.jpg


Uråldrigt överbevuxet växthus
vaumlxthuset_zpscym8q3cc.jpg


Gammal loge
logen_zpsvuqi2ogt.jpg


Min alldeles egna yttepyttiga skog
skog1_zpsimjhthf4.jpg


Lite mer yttepyttig skog och en del av en av de tillhörande åkerplättarna
skog2_zpsxem4ccze.jpg


Bilder på insidan kommer sen när jag fått tillträde, men så ser i af själva gården ut i stora drag
 
Lägg du pengarna på ett större växthus, för det där lär väl aldrig räcka! :D :up:

Är lite avundsjuk faktiskt...

:laugh: Sant, det uråldriga växthuset är kanske lite väl litet :angel:

Men prio är en hundgård och en bro som inte riskerar slita loss hundklor till att börja med. Sen står ju ett ickerött badrum rätt högt på listan också :D

Inne är det mest kosmetiskt fixande och något som kommer tas allt eftersom, så det får ta lite tid att få det sådär som jag vill ha det. Styggelser till tapeter och sånt går att leva med, men att riskera kloskador på hunden går icke för sig :cool:

Får väl anlägga ett litet koloniområde för bukefalister med för många fröer i framtiden :idea:
 
Det där blir ju kalasbra! Röda medaljongtapeter blir säkert moderna någon gång igen, men orkar du inte vänta så är det ju bara att byta ut. Jag gillar mycket detta med ett antal små hus lite här och där på ägorna! :love:

Och min inre odlar-zombie blir helt galen av den där första bilden från vägen. "Här kan man odla saker. Och anlägga stora rabatter. Här MÅSTE man odla saker. Och plantera fruktträd. Och...." (där lyckades jag tysta den. För denna gång. :D ) Grattis igen, och lycka till!
 
Brist på stall är ju kanske inte så lämpligt om man vill ha hästar och ska man hiva ut 100 000 tals kronor på en nybyggnation av stall så är det enligt min åsikt en rätt dålig investering på såpass lite mark som det ändå är.
Men alltså, på riktigt?!?!?! Jag har väl ingen aning om vad du har för byggnader eller mark????:cautious:
 
Så himla fint ställe...
Det finns färg som går att måla med om det är plastmatta i badrummet och du inte vill göra om allt.
Om du jämför med innan och inte med nykaklat så ska det bli helt ok tror jag.
 
Och min inre odlar-zombie blir helt galen av den där första bilden från vägen.

Några meter in på gården från vägen sett så kommer jag plantera häckpoppel i alla fall, sen ska det bli trädgårdsland, potatisland, en del annan häck, jordgubbsland, planteras fruktträd och först därefter nån gång så blir det mer seriös rabattplanering :D Men lite samma där som med styggelser till tapeter och sånt, det får ta den tid det tar, men just häckpoppeln lär fixas relativt kvickt.
 
Blir nog lite kaos närmaste veckorna, då min hv vill flytta hit asap, så slutdatum för utflytt är nu satt till 31/5 och det har jag skriftligt om han tänker börja ändra sig och vela hit och dit igen! Så vi börjar packa ihop bohaget redan nu i helgen.

Skönt givetvis att slippa dubbla bokostnader, men hinner ju inte få upp nån hundgård eller fixa en hundvänlig bro och jag kommer ju inte hinna fixa med något alls invändigt innan inflytt :nailbiting:

Kommer nog bli lite galet stressigt ett tag i sommar alltså :cautious:
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag är så himla trött på att se djur behandlas på ett dåligt sätt. Jag är så less på att se djurägare med mottot "de överlever"- vadå...
Svar
16
· Visningar
1 512
Senast: maalin_
·
Hästmänniskan Vi har köpt en gård med tillhörande ladugård. Nu är det brådis att få klart ett stall innan hästarna (två st) flyttar hem. Hur bygger...
2
Svar
37
· Visningar
5 198
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp