Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt.
Inte vad gäller alkoholen iaf. Men jag har fått mer perspektiv. Jag lämnade aldrig forumet helt utan har läst och hängt med.
Ett tag undrade jag om inte Buke också var lite av en drog. Som att äta, som sömn.

De innersta tankarna och känslorna blottade jag som om ingenting spelade någon roll.
Jag har undvikit att läsa i mina egna trådar. Därför att det gör ont. Men så en dag läste jag. Kände ilskan inom mig. Trodde att jag skulle skämmas och vara arg på mig själv men istället blev jag arg på andra. Hur kan någon skriva så där?!
Självhatet är ibland så stort. Så kompakt att andras åsikter om mig blir fakta.
Ju mer jag kämpade ju värre blev det.
Tillslut kändes det som att jag var två helt olika personer i samma kropp.
Ingen av dessa tålde den andre.

Första tiden härifrån började med ett stort drickande. Inga bannor. Knappt några konsekvenser.
Någon kväll var jag och partner ute på nattklubb. Han lät mig dricka. Det kändes som en seger. Inga bannor.
Han visste såklart inte att jag druckit en flaska vin redan innan vi gick ut.
Jag bjöd honom på en massa drinkar. Kände mig överlägsen. Att jag kunde bara släppa allt för en natt. Dansa med vem jag ville, dricka vad jag ville och göra vad jag ville.

Verkligheten kommer ikapp. Det gör den alltid förr eller senare.
När musiken har tystnat. När allvaret börjar. Då jag inte längre kan kontrollera suget. Sätter klockan på 05:00 för att ta alkoholmedicinen. Min livlina.
Men jag tar den inte varje dag. Jag ”glömmer”.

Jag kommer inte att kanske svara på inlägg här. Det beror på. Kommer inte heller skriva om när suget tar över.
Jag har förstått att det inte är bra för andra att läsa om sånt.
 

Stackars dig, jag förstod verkligen inte alls vilken otrolig makt alkoholen hade över dig när du först började skriva lite trevande om dima problem. Kanske förstod du inte själv heller. Hoppas att du en dag kan hitta styrkan och viljan att söka och ta emot den hjälp som du behöver för att ta dig ut ur detta!
 
Alla hjärtans dag. Av någon anledning ska detta firas.
Bad partner köpa hem en flaska vin. Han kom hem med två. Innan jag skrev hade jag hållit mig från att köpa men fick ett enormt sug och bara rabblade upp varför vi måste ha vin till ikväll.
Rosor och vin. Rosorna skiter jag i. Visst de är fina men lär vissna snart.
Har inte börjat dricka än. Han hällde upp ett glas till mig. Jag sitter nu i vardagsrummet med det glaset.
Jag blir både lugn, glad och ledsen när jag tittar på det.
Jag vet att när jag har druckit upp det glaset kommer jag att må mycket bättre. Bli mycket trevligare. Känna glädje igen. Tills jag måste ha mer och mer.
 
Alla hjärtans dag. Av någon anledning ska detta firas.
Bad partner köpa hem en flaska vin. Han kom hem med två. Innan jag skrev hade jag hållit mig från att köpa men fick ett enormt sug och bara rabblade upp varför vi måste ha vin till ikväll.
Rosor och vin. Rosorna skiter jag i. Visst de är fina men lär vissna snart.
Har inte börjat dricka än. Han hällde upp ett glas till mig. Jag sitter nu i vardagsrummet med det glaset.
Jag blir både lugn, glad och ledsen när jag tittar på det.
Jag vet att när jag har druckit upp det glaset kommer jag att må mycket bättre. Bli mycket trevligare. Känna glädje igen. Tills jag måste ha mer och mer.
Men du. Tror du inte att meningen med din banning var att du INTE ska sitta på buke och prata om att nu ska du dricka, nu dricker du, nu har du druckit?

Det ser så otroligt destruktivt ut när du håller på sådär, jag har väldigt svårt att tro att det hjälper dig att bli nykter. Tvärtom, du använder buke för att fortsätta dricka.
 
Alla hjärtans dag. Av någon anledning ska detta firas.
Bad partner köpa hem en flaska vin. Han kom hem med två. Innan jag skrev hade jag hållit mig från att köpa men fick ett enormt sug och bara rabblade upp varför vi måste ha vin till ikväll.
Rosor och vin. Rosorna skiter jag i. Visst de är fina men lär vissna snart.
Har inte börjat dricka än. Han hällde upp ett glas till mig. Jag sitter nu i vardagsrummet med det glaset.
Jag blir både lugn, glad och ledsen när jag tittar på det.
Jag vet att när jag har druckit upp det glaset kommer jag att må mycket bättre. Bli mycket trevligare. Känna glädje igen. Tills jag måste ha mer och mer.
Om du inte vill bli bannad härifrån igen tänker jag att du slutar skriva nu.

Jag tror inte att du enbart blev bannad bara för att du skrev om hur du drack, utan också för att du använde oss andra som medberoende ständigt.

Finns det ens någon av oss här som vill vara med på resan du gör rakt ner i djupet av alkoholens helvete? Vara dina medberoendepolare?

Jag röstar för att @Gunnar låser ännu en tråd för dig, inte bara för din skull, utan för andras skull, för ditt sätt att använda andra i ditt missbruk.
 
Om du inte vill bli bannad härifrån igen tänker jag att du slutar skriva nu.

Jag tror inte att du enbart blev bannad bara för att du skrev om hur du drack, utan också för att du använde oss andra som medberoende ständigt.

Finns det ens någon av oss här som vill vara med på resan du gör rakt ner i djupet av alkoholens helvete? Vara dina medberoendepolare?

Jag röstar för att @Gunnar låser ännu en tråd för dig, inte bara för din skull, utan för andras skull, för ditt sätt att använda andra i ditt missbruk.
Om du känner dig medberoende är det inte Ts ansvar… och jag hoppas @Gunnar inte låter oss på forumet utöva direktdemokrati.
 
Senast ändrad:
Om du inte vill bli bannad härifrån igen tänker jag att du slutar skriva nu.

Jag tror inte att du enbart blev bannad bara för att du skrev om hur du drack, utan också för att du använde oss andra som medberoende ständigt.

Finns det ens någon av oss här som vill vara med på resan du gör rakt ner i djupet av alkoholens helvete? Vara dina medberoendepolare?

Jag röstar för att @Gunnar låser ännu en tråd för dig, inte bara för din skull, utan för andras skull, för ditt sätt att använda andra i ditt missbruk.
Fast lite ansvar måste man väl ändå ta för sig själv också. Det är inte bukes uppgift att göra folk friska, det blir jättefel om det ska styras över vem som får skriva vad. Sålänge det inte är ett beskrivande av en destruktiv handling och utförande osv så låt folk få skriva av sig. Att ha ett glas framför sig och fundera på något är inte något destruktivt eller farligt för andra att läsa.

Isåfall får det bli en regel på buke att "är du inte frisk och hälsosam så får du inte skriva här". Då slipper någon drabbas av någon som mår dåligt eller är i behov av hjälp.
 
Senast ändrad:
Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt.
Inte vad gäller alkoholen iaf. Men jag har fått mer perspektiv. Jag lämnade aldrig forumet helt utan har läst och hängt med.
Ett tag undrade jag om inte Buke också var lite av en drog. Som att äta, som sömn.

De innersta tankarna och känslorna blottade jag som om ingenting spelade någon roll.
Jag har undvikit att läsa i mina egna trådar. Därför att det gör ont. Men så en dag läste jag. Kände ilskan inom mig. Trodde att jag skulle skämmas och vara arg på mig själv men istället blev jag arg på andra. Hur kan någon skriva så där?!
Självhatet är ibland så stort. Så kompakt att andras åsikter om mig blir fakta.
Ju mer jag kämpade ju värre blev det.
Tillslut kändes det som att jag var två helt olika personer i samma kropp.
Ingen av dessa tålde den andre.

Första tiden härifrån började med ett stort drickande. Inga bannor. Knappt några konsekvenser.
Någon kväll var jag och partner ute på nattklubb. Han lät mig dricka. Det kändes som en seger. Inga bannor.
Han visste såklart inte att jag druckit en flaska vin redan innan vi gick ut.
Jag bjöd honom på en massa drinkar. Kände mig överlägsen. Att jag kunde bara släppa allt för en natt. Dansa med vem jag ville, dricka vad jag ville och göra vad jag ville.

Verkligheten kommer ikapp. Det gör den alltid förr eller senare.
När musiken har tystnat. När allvaret börjar. Då jag inte längre kan kontrollera suget. Sätter klockan på 05:00 för att ta alkoholmedicinen. Min livlina.
Men jag tar den inte varje dag. Jag ”glömmer”.

Jag kommer inte att kanske svara på inlägg här. Det beror på. Kommer inte heller skriva om när suget tar över.
Jag har förstått att det inte är bra för andra att läsa om sånt.
Tittar du på https://www.svtplay.se/video/KRo25dw/lerin-pa-lofoten/1-kraschen?info=visa Om beroenden du är inte ensam med dina tankar och din inre dubbla kamp om drickandet. Jag läste en artikel som var som en kopia av det du berättar här om hur hen hela tiden kämpade med tankarna om att hen inte var beroende utan hade kontroll, var bättre, lugnare och trevligare när hen drack osv. Precis som du, men tyvärr var du bannad då och nu har jag glömt vart den var. Jag hopps fortfarande på att du ska ta dig ur det här drickandet, om inte nu så någon gång. Livet är så himla värt, så det är synd att ditt bara ska handla om alkohol när det finns så mycket annat man kan göra med det.
 
Om du inte vill bli bannad härifrån igen tänker jag att du slutar skriva nu.

Jag tror inte att du enbart blev bannad bara för att du skrev om hur du drack, utan också för att du använde oss andra som medberoende ständigt.

Finns det ens någon av oss här som vill vara med på resan du gör rakt ner i djupet av alkoholens helvete? Vara dina medberoendepolare?

Jag röstar för att @Gunnar låser ännu en tråd för dig, inte bara för din skull, utan för andras skull, för ditt sätt att använda andra i ditt missbruk.
Jag föreslår att om man är rädd för att ”bli använd” som medberoende så låter man bli att läsa TS dagbokstråd..
 
Fast lite ansvar måste man väl ändå ta för sig själv också. Det är inte bukes uppgift att göra folk friska, det blir jättefel om det ska styras över vem som får skriva vad. Sålänge det inte är ett beskrivande av en destruktiv handling och utförande osv så låt folk få skriva av sig. Att ha ett glas framför sig och fundera på något är inte något destruktivt eller farligt för andra att läsa.

Isåfall får det bli en regel på buke att "är du inte frisk och hälsosam så får du inte skriva här". Då slipper någon drabbas av någon som mår dåligt eller är i behov av hjälp.
TS drickande är väl klart längre än vad som är destruktiv handling och utförande, tycker du inte? Det handlar inte om att det är farligt för andra att läsa utan att det göder TS beroende. Det handlar inte heller om precis vad hon skriver om utan hur hon skriver.

Det känns som ännu en tråd som går i samma spår som tidigare, om de har fått TS att må gott kan man ju undra varför de dels har blivit låsta och varför hon dels har blivit bannad.
 
Jag har också tänkt på dig, är allt bra med hästarna?
Jo hästarna mår fint :)
Börjar bli lite kär i min minsta. Han påminner lite mentalt om min häst med stort H som inte längre finns.
Sån glädje och full i bus samtidigt 😍
Går från klarhet till klarhet hela tiden. Men han lever också rövare ibland i hagen så fått ta ut ET vid några tillfällen för att lossa på spänningar som inte går att rida bort
 
Den där personen som som bara får mig att le på den gråaste av gråa dagar.
Största hjärtat. Knäppaste humor.
Som alltid ställer upp för alla och alltid. Som ibland gör sådana där fåniga grimaser med fejkad röst.
Som delar så många intressen och värderingar.
Som inte blir arg tillbaka när det är storm i glaset.
Den varmaste, mest godhjärtade. Så fina. Så kära.
Det är partner det ❤️
 
Mår inte alls bra idag.
Vet inte hur jag ska lösa dagen alls.
Hjärnan funkar inte och inte kroppen heller.
kan inte böja benet. Hela knäskålen är svullen och blodig. Och ont i armarna också. Ont överallt.
Inget minne av vad som hade hänt. Men jag vaknade i sängen så lyckades ta mig dit iaf.
Ute regnar det. Inom mig regnar det.
Det är grått. Mörkgrått. Nästan svart.
Känns inte som att jag förtjänar livet. Inte när jag gör så här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 225
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 711
Senast: starcraft
·
  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 058
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 101
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp