Bukefalos 28 år!

Mitt missfall?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

corona

Fick svar från sjukhuset idag...
Mitt missfall var en sk "ofostrad garviditet" (tror jag :confused: har inte brevet framför mig)

Fostret dog tidigt, men graviditeten fortskred. Alltså upptäckte vi det inte förrän i v 17-18, på ultraljudet!

Ngn som vet ngt om detta? har fått lite dåligt med info..
Är det vanligt?
Varför hände det?
Löper jag större risk att drabbas igen?
Är det mig det är fel på?

Innan de skickade brevet, innan skrapningen, sa det att det är 1/5 som drabbas, att det inte var mitt fel och att vi inte alls ligger i ngn riskzon för att drabbas igen. Det var inte vårat fel att fostret dog...

Men, nu när man fått "säkert besked" om vad som hänt, kan vi då "lita" på det besked vi fått??
 
Sv: Mitt missfall?!

Min kompis hade en sådan och fick två barn till efter det (inga mer missfall eller döda foster) :)
Har för mig att fostret var dött i 9: de veckan men det upptäcktes inte förrens vid ultraljud vid vecka 16-17 (minns inte riktigt exakt vad för vecka för det var 13 år sedan).
 
Sv: Mitt missfall?!

Jag hade likadant.

Mitt upptäcktes i vecka 10, då dom på ,min mödravårdscentral gör ett ultraljud.
Det fanns fostervatten och allt, det som saknades var en liten varelse.

Jag blev gravid direkt sen när det var "fritt fram" efter skrapningen, och Elin kom.

Det är tydligen vanligt med "missed abotion" som dom skrev på mina papper.
 
Sv: Mitt missfall?!

Så ledsamt, men oroa dig inte.

Min bror och hans sambo hade 4 missfall, men 2 då de upptäckte att fostret dött i vecka 8 och tio.

I båda fallen fortskred graviditeten som vanligt.
De har 2 små barn nu.

Så misströsta inte, och försök igen när ni är känner er klara för det.
:bow:
 
Sv: Mitt missfall?!

Tack alla! :bow:

Det låter hoppfullt!!! :banana:

Vi tar nya tag! :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 144
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 148
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Som jag förut skrivit i ett par trådar blev jag i somras i samband med en skrapning i princip "beordrad" att inte bli gravid igen. En...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 269
Senast: Raderad medlem 6459
·
Övr. Hund Det var en helt vanlig lördag eftermiddag. Vilda (min friska och aktiva tik på 9 år) mådde bra som vanligt och vi lekte söka godis i vår...
2
Svar
27
· Visningar
7 866
Senast: madde_84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp