Mitt nya liv startar IDAG

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att min pv tog en film på mig när jag hoppade i poolen så insåg jag att "oj då". Efter 4-5 månader arbetsbefriad och LAT samt en massa resande och ny, spännande, god mat så har det ju satt sig som en mindre bilring runt magen och kärlekshandtagen är lite väl tilltagna just nu!

Så ny rutin! Första idag, var att gå upp, dricka ett stort glas citronvatten och sedan ta på sig joggingskorna och ut!
Från vårt hus går det en underbar liten hiking-track upp till ett buss-stopp på ett berg som är början på den "riktiga" hiken upp till en look-out, men det blir lite väl mastigt!
Man kan även från buss-stoppet ta en väg ner till höger som är verkligen en BRANT backe nedåt. PERFEKT för backträning!

Så mitt nya mål nu är att power-walka/jogga upp till buss-stoppet, gå ner ca 100 meter för backen och vända där och springa upp till buss-stoppet igen. Och så tillbaka hem, vilket är nedförsbacke!
Första dagen idag tog strax under 15 minuter. Jag gillar att det är så nära och ändå så mycket upp och ned samt att det är "i skogen" så ingen som åker på vägen bredvid kan se dig.

Väl hemma igen har jag hittat en core workout på youtube som är 10 minuter men väldigt intensiv! Och efter det är det bara att rulla ner i poolen och plaska omkring lite. Allt som allt ca 30 minuter. Och vill jag lägga på mer när jag är uppe vid buss-stoppet är det ju bara att gå ner för backen igen och springa upp, precis så många gånger man känner för!

Tror detta kan passa mig riktigt bra. Och efter detta har jag köpt hem nice och nyttigare frukost och jag behöver ju inte vräka i mig stora portioner heller vilket har vart min svaghet. Jag älskar mat så jag äter för att det är gott, inte för att jag fortfarande är hungrig!

Haha, jaa, så detta är dag 1! Snart ska jag åka till mitt gamla jobb och hänga med ut på en 2-timmars ridtur också, så det blir också mer motion!

Ska göra samma procedur i morgon men sedan tisdag morgon blir det nog nåt annat, vi får se. Å andra sidan är 30 minuter något man kan göra varje dag, det är ju inte att köra slut på sig själv liksom....

Jag vill bli fit igen, mer stram, inte nåt muskelberg! Om 3 månader är min brors bröllop och jag är brudtärna! Bra motivation då jag måste komma i klänningen som redan är skickad till Sverige. Den är inte stretch! haha!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag är en sån dag då jag borde legat kvar i sängvärmen. Det har bara varit det enda stöket efter det andra. I morse skulle jag...
Svar
0
· Visningar
375
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp