Mitt sura sto <3

Rookiemamman

Trådstartare
Jag vänder mig till Er som provat något sorts tillskott för att få era ston att må bättre /vara mindre sura runt brunst.
Oestress Stroppy Mare ?? Finns det fler?? Nån som provat?
Tacksam för tips!
 
Vet min tränare gav munkpeppar till sitt sto som surade som tusan vid brunst. Om jag inte missminner mig så har jag för mig att hon sa att det hjälpte till hennes häst, sen misstänker jag att det är väldigt individuellt vad som funkar och inte funkar.
 
Jag vänder mig till Er som provat något sorts tillskott för att få era ston att må bättre /vara mindre sura runt brunst.
Oestress Stroppy Mare ?? Finns det fler?? Nån som provat?
Tacksam för tips!

Har du kollat äggstockarna? Annars tycker vissa att munkpeppar fungerar. För mina har det inte funkat ngt nämnvärt.
 
Munkpeppar är värt att prova och det kan också kombineras med citronmeliss vid behov. Ofta behöver det gå minst en bruntscykel innan man kan utvärdera om det har någon effekt på individen och för endel tar det ett par cykler innan det ger full effekt men man bör märka skillnad redan nästa brunst om man börjar ge vid en brunst. Det kan också vara värt att kolla äggstockarna med ultraljud och även ta hormonprov om hon har stora problem eller om munkpeppar har liten eller ingen effekt.
 
Jag vänder mig till Er som provat något sorts tillskott för att få era ston att må bättre /vara mindre sura runt brunst.
Oestress Stroppy Mare ?? Finns det fler?? Nån som provat?
Tacksam för tips!
Mitt sto får Oestress varje dag, maj till november. På henne fungerar det bra, men jag tror att det är väldigt individuellt.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 134
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Har bestämt mig för att testa något tillskott som ska hjälpa ston som besväras av brunsten. Skulle gärna höra vad folk testat och vad...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 301
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
375
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 986
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sätta upp gammal tapet?
  • Bra djurtrimmer, tips?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp