Mixar du din soppa slät?

Mixar du din soppa slät?

  • Ja alla soppor oavsett vad det är

    Röster: 4 2,9%
  • Nej aldrig

    Röster: 16 11,5%
  • Ibland beror på vilken soppa det är

    Röster: 119 85,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    139
Kör mixerstav i soppor på rotfrukter, typ morotssoppa och rödbetssoppa.
Men slät gör jag dem inte, bara så alla bitar gått sönder. (till mindre delar som fortfarande märks när man äter men som är så små att jag inte längre kallar dem för bitar - kanske 3-5 mm?)
 
Mixar aldrig soppor till släta, utan kör bara stavmixaren några sekunder så jag får önskad storlek på bitarna, släta soppor i min värld är olika buljonger tillsatt redning och eventuellt grädde/ägg eller annat förtjocknings medel.

Tomatsoppa mixar jag aldrig då jag oftast gör den med passerade tomater, men även krossade fungerar bra då de "faller sönder" med lite kraftig vispning.
 
Själv är jag inte något fan av mixade släta soppor jag vill ha något med textur i. Men om någon soppa ändå ska mixas så är det väl tomatsoppa och champinjonsoppa som jag kan äta slät om jag får det på restaurang eller när jag är bortbjuden.

Jag har en kompis som mixar alla soppor oavsett vad det är och jag har svårt att förstå hur man kan vilja mixa en fisk- och skaldjurssoppa till exempel:confused1:

Så nu vill jag veta hur bukefalisterna gör hemma i köket!
Lite av varje. (grönsakssoppor på gröna grönsaker tex eller potatis mixar jag gärna. Men skulle ju aldrig mixa en fisksoppa.)

Sedan kan man ju lyfta ut hälften av grönsakerna, mixa och sedan slänga tillbaka dem igen. Champinjonsoppa blir ju väldigt bra så.
 
Instämmer i denna soppa kören. Beror helt på vilken typ av soppa det gäller. Tomatsoppa ska helst vara jätte jätte jätteslät :d
Fisksoppa och sommarsoppa ska det vara rejäla bitar i. Och sen har vi en rad soppor som ska ha lite mindre bitar i och ytterligare andra som får vara mer åt det släta hållet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 792
Senast: Badger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 305
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 294
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 668
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp