Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Mjölksyraträning

K

Kelda

Har ni några bra tips på träning som höjer mjölksyratröskeln? När min häst är inne på en hoppbana, får hon gärna lite mjölksyra mot slutet av banan, speciellt om det är en bedömmning A0+A0, då omhoppningen är direkt, och banan blir lång. Och det är ju i just omhoppningen som jag vill att hon ska vara kvick.......
Alla tips mottages tacksamt!

Sv: Mjölksyraträning

Galoppträning och klättring är ett bra sätt för att få upp hästens kondition och styrka. Den sortens träning använder jag mig av och det funkar utmärkt.

Lycka till!

K

Kelda

Klättring är ju en utmärkt träning, men den stärker väl mer än höjer mjölksyra tröskeln. eller har jag fel?

En bra övning är denna, fast den är enklare att göra om du får hjälp.

Det behövs en tidtagare som håller exakt 2 minuter.
Ni rider 2 minuter skritt, 2 min trav, 2 min skritt, 2 min, trav.

Alt. 2 min trav, 2 min galopp, 2 min trav etc

Borde inte studs vara rätt bra för att höja mjölksyregränsen? Kan tänka mig att många studs i rad ger rätt rejäl mjölksyra...

Ullis

A

alex_415

En lång studs serie eller en lång serie med ett galoppsprång emellan, men man ska tänka på att ta det försiktigt i början och ha pauser emellan. :)

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5532 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Avel Leker lite med tanken att låna magen av ett sto jag är väldigt förtjust i, men då jag själv är liten vill jag att avkomman absolut inte...
Svar
8
· Visningar
654
Kropp&Själ Vart hittar man bra och fina bikinisar? Och till vilken kroppstyp ska man satsa på vad? Jag är lite småmullig, speciellt över...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 659
Kropp&Själ Jag är lite trött på min hårfärg. Har väldigt varmt blont hår, nästan lite åt strawberry blonde-hållet men kanske lite mer guldiga toner...
2
Svar
28
· Visningar
1 121
Katthälsa Nu är mina idéer slut….. Har en 7 månaders kattunge som har haft magproblem hela sitt liv. Jag tog över henne när hon var ca 4 mån från...
Svar
13
· Visningar
319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips på bil som….
  • Vad gör vi? Del CXXXV
  • Bilvård

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar