Mjölksyraträning

K

Kelda

Har ni några bra tips på träning som höjer mjölksyratröskeln? När min häst är inne på en hoppbana, får hon gärna lite mjölksyra mot slutet av banan, speciellt om det är en bedömmning A0+A0, då omhoppningen är direkt, och banan blir lång. Och det är ju i just omhoppningen som jag vill att hon ska vara kvick.......
Alla tips mottages tacksamt!
 
Sv: Mjölksyraträning

Galoppträning och klättring är ett bra sätt för att få upp hästens kondition och styrka. Den sortens träning använder jag mig av och det funkar utmärkt.

Lycka till!
 
Sv: Mjölksyraträning

Klättring är ju en utmärkt träning, men den stärker väl mer än höjer mjölksyra tröskeln. eller har jag fel?
 
Sv: Mjölksyraträning

Jo, men i och med att hästen blir starkare, höjs samtidigt mjölksyratröskeln.
 
Sv: Mjölksyraträning

En bra övning är denna, fast den är enklare att göra om du får hjälp.

Det behövs en tidtagare som håller exakt 2 minuter.
Ni rider 2 minuter skritt, 2 min trav, 2 min skritt, 2 min, trav.

Alt. 2 min trav, 2 min galopp, 2 min trav etc
 
Sv: Mjölksyraträning

Borde inte studs vara rätt bra för att höja mjölksyregränsen? Kan tänka mig att många studs i rad ger rätt rejäl mjölksyra...

Ullis
 
Sv: Mjölksyraträning

En lång studs serie eller en lång serie med ett galoppsprång emellan, men man ska tänka på att ta det försiktigt i början och ha pauser emellan. :)
 

Liknande trådar

Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
151
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 741
Senast: kamomillo
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 032
Senast: Petronilla
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 913
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp