Mjukt hår utan silikon

Det känns ju lite konstigt om håret plötsligt blivit kluvet upp till hårbotten. Visst är topparna slitna, men det är ju verkligen hela håret som beter sig helt annorlunda mot vad det gjorde för några månader sedan.

Har du hårt vatten kan man få mineral-”build ups” som inte går att få bort med vanligt schampo/etc. Det gör så att håret inne i pålagringarna blir torrt, sprött etc och kan gå av till slut.
Därför köpte jag Malibus kit som vad jag hittar ska vara bäst. Vet inte om jag ens hittade så mkt alternativ.

Jag funderar på att testa köra Olaplex också för att se om det kan hjälpa det som redan är skadat.
 
Har du hårt vatten kan man få mineral-”build ups” som inte går att få bort med vanligt schampo/etc. Det gör så att håret inne i pålagringarna blir torrt, sprött etc och kan gå av till slut.
Därför köpte jag Malibus kit som vad jag hittar ska vara bäst. Vet inte om jag ens hittade så mkt alternativ.

Jag funderar på att testa köra Olaplex också för att se om det kan hjälpa det som redan är skadat.
Jag tänker att jag kanske gör som @Ramona tipsade om och försöker tvätta håret i ofiltrerat vatten, istället för att mecka med produkter. Men det kanske krävs nån kur för att fixa skadan som är skedd redan.
 
Jag tänker att jag kanske gör som @Ramona tipsade om och försöker tvätta håret i ofiltrerat vatten, istället för att mecka med produkter. Men det kanske krävs nån kur för att fixa skadan som är skedd redan.
Som jag fattade det kunde man gå till frisör och göra en rengörande kur under värme för att få bort build up.
Så det kanske kan passa dig.
 
Maria Nila verkar vara ett bra företag, men tyvärr kan de produkter ge torr hårbotten (för vissa!).
Tyvärr ingår jag i gruppen :meh:

Började använda Kevin Murphy som fungerar bättre, men herre så dyrt.
Mitt hår mådde allra bäst i England med högre luftfuktighet, kan man importera lite sådan? 😂

(Hade alltså inte så mycket tips att komma med, men tack för bra tråd, ska sno alla tips jag kan :D)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt hår gör mig galen. På dagen är det torrt och statiskt och varje morgon är det flottigt och stripigt som om jag sovit i ett...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 893
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Jag börjar bli galen på mitt hår, klippte av det för en tid sedan då det var riktigt slitet. Tänkte att håret skulle kunna få en...
2
Svar
35
· Visningar
2 994
Kropp & Själ Som rubriken säger, mitt hår går av. Har alltid haft långt hår och har aldrigt haft några direkta problem, förns nu. Klippte av allt...
Svar
16
· Visningar
22 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp