Bukefalos 28 år!

PrittePuff

Trådstartare
åh... jag saknar det spelet sååå!

(är inte helt säker på att det stavades mjylk, men det var ett spela från arla där man var en bonde...) (nån måste förstå vad jag menar...) det var väl nästan fem år sen jag spelade det senast! åh...
det va så kul!
nu villl jag ha det igen, nån som vet där man kan ladda ner det eller någon som har det som kan dela med sig av det???
måste ha det! känner att jag vill bli beroende av det igen!! :p
 
Senast ändrad:
Sv: Mjylk!

Har bara svaga minnen av spelet.
Korrekt stavning skall vara Myulk.. hoppas att det är till någon hjälp i sökandet.
Lovar att göra lite efterforskningar och hör av mig om Jag hittar något mer om det :)
 
myulk!

ah! myulk! det kan så vara rätt! :) tack! då kanske det blir lite lättare! :)
jag är glad för all hjällp jag kan få! :bow:
 
Senast ändrad:
Sv: myulk!

hmm... det verkar som om det är svårt att få tag på men...
Du kan ju alltid prova med att ringa Arla Forum på 020-99 66 99 och höra. ;)
berätta gärna hur det gått med sökandet :)

<offtopic>
Förresten så är detta min första inlägg här på detta forumet,
joinade nyligen och har mest browsat omkring och försökt förstå mig på jargongen. :rofl:
Är ju medlem i en del andra forum för mina andra hobbies och intressen
och så tänkte Jag att varför inte leta upp ett forum som handlar om det intresserar mig mest (hästar) :D
<ontopic>
lycka till med sökandet av Myulk ;)
 
Sv: Mjylk!

Heh det spelet är lite småskoj ibland sådär :D har det själv...men bara på cd :smirk:
 
Sv: Mjylk!

Miiip skrev:
Heh det spelet är lite småskoj ibland sådär :D har det själv...men bara på cd :smirk:

men ey! kan du inte skicka det till min msn eller något?
det måste gå att fixa fast än du har den på skiva... bara spara på datorn och skicka va? :):)
 
Sv: Mjylk!

haha mja om du vet hur man "bara sparar på datorn" så kan jag vl göra det =P men då får du allt förklara ordentligt hur det är jag ska göra för jag kan inte det....jag är en sån som tankar precis allt från dc++ eller vänner...och finns inte det jag vill ha så köper jag det... Men det är ju aldrig försent att lära sej något nytt :D
 
Sv: Mjylk!

blir lite osäker på om det verkligen funkar nu....

men om du går in på "den här datorn", går in på cd:n (D:\) och
går in på redigera - markera allt - redigera igen - kopiera

sen går du in på C: och skapar en ny mapp, går in i den
redigera - klistra in och sedan kan du kontakta mig på msn.
pm:a mig så får du min adress.

jag har icq också, om det ev. går snabbare med icq, har fått för mig det
men är osäker på hur det fungerar på icq har aldrig flyttat filer över icq.

hoppas du förstår vad jag menar och att det funkar... det är ju som sagt inte säkert att det funkar med att spara ner ett spel från en skiva kom jag på, men har vi tur så funkar det! :)
 
Sv: Mjylk!

just nu har jag lite datakrångel hemma. men så fort jag är på rätt fot där igen så ska jag se ifall det fungerar. fast det där med att gå in på den här datorn och klicka på skivan funkar nog inge vidare hemma hos mej för då startar alltid programmen (ifall det rör sej om något som inte är i mappar)
 
Sv: Mjylk!

Miiip skrev:
fast det där med att gå in på den här datorn och klicka på skivan funkar nog inge vidare hemma hos mej för då startar alltid programmen (ifall det rör sej om något som inte är i mappar)

okej, men då får du nog ta och höger klicka och sedan ta öppna.
då borde d funka.. :)
 
Sv: Mjylk!

ska ta och prova det någon gång. kan höra av mej ifall jag får igång allt där hemma :)
 
Sv: Mjylk!

börjar med att puffa min gamla tråd lite... :o

Sen innan alla börjar bomba mig me myulk, så ska jag säga att jag har fixat spelet!
Så jag letar inte längre!

Men nu har jag fastnat! Hittar inte koden till kassaskåpet... vet det där med kotavlorna med det verkar inte stämma, eller så har jag sista siffran fel....

Sen kan jag alltid ta emot fler tips... :p
 
Sv: Mjylk!

att man ska få gården att "grönska" igen, när man kommer till gården så är allt överväxt av "slymmer" så man ska ta död på slymmer och köpa ny kor och odla marken och sånt där.



Edit: har fått upp kassaskåpet men letar efter den sista metallgrunkan, och kommer inte på vart jag kan ta kål på slymmer, får ju inte elda på gåden. Har knappat in rätt kombination i 4-sädesslag maniken men jag komme rinte in i den dörren jag vill ändå, är det nåt mer som ska fixas?
 
Senast ändrad:
Sv: Mjylk!

Hallå...
Är det ingen som kommer ihåg hur vart man hittar de sista metallgrunkorna? Jag har två delar av formen och en metallbit i grytan. Det ska väl vara tre bitar i grytan och en sk utsida till formen.
Vart ska jag leta?
 
Sv: Mjylk!

Jag har kört fast på vädergrejen.. jag har den sista kuggen, batterierna är laddade och sitter i generatorn nere i ladan. Klickar jag på tv-apparaterna så får jag bara gå tillbaka. Hur fixade man det!? Jag kommer verkligen inte ihåg.

Sen har en grej som jag ahr plockat upp nånstans som ser ut som en saltsten :S.. fast det kan vara lappen som man ser under diskhon där man gör elden.. men vad ska jag med den till? är det till när jag ska till banken?

Glömsk
 
Sv: Mjylk!

hmm.. gick in i där man gör elden och la i "saltstenen" där och då kom slymmers ande upp över grytan.. men jag har ju redan besegrat slymmer :S
 
Sv: Mjylk!

Någon som vet var jag får tag på detta spel. Har letat som tusan överallt.. vore tacksam för lite hjälp! mvh Caroline
 
Sv: Mjylk!

Hihi......det spelet har jag också...köpte det via Arla när det kom ut.
Det finns inget roligare än att ta sig fram i spel via att lösa vissa saker.
 
Sv: Mjylk!

Ahh det där spelet ar jag med men jag hittar aldrig "den där" gubben på höskullen :rofl:.. Ska försöka hitta det där spelet var jättelänge sen jag spelade det!!

Spelet fick vi från Arla ngn gg för länge sen :p
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 271
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 723
Senast: Saigon
·
Fritid Hejsan! Tänker mig att det finns fler än jag själv här som i den ljuva ungdomen var djupt förälskade i Fullblodsserien😍😉. Er kunskap...
2
Svar
30
· Visningar
2 403
Senast: Nytant
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 056
Senast: Mauen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp