Bukefalos 28 år!

Mkt konstig avmagring

P

prallan

Vår unga tik har varit dålig med veterinärbesök. Hon hade hittat ben i skogen så tarmen var full med ben :( När hon blev bra, hade hon avmagrat precis och endast mitt på ryggen! Ryggraden står upp i mitten, typ som hos en jättemager hund, men resten av hunden är inte mager någonstans :o Hon verkar inte ha ont.
Vi har höjt fodergivan men utan resultat på det drabbade området.
Det låter som något väldigt specifikt, jag vet inte om en "vanlig" vet känner till detta, ville kolla här så jag ev har lite mer kött på benen innan vi kontakter vet igen.
 

Det kan inte vara så att hon fortfarande har ont eller är bekväm då? Går och spänner sig eller drar in bålen.
Alltså att det inte är avmagring på riktigt utan exteriört/hållning.
Jag bara gissar helt vilt!

Min gamla tant har med åren blivit lite karpig och hon har av och till lite problem med magen, jag tänkte ta upp det med vetten nästa gång.
 
Det kan inte vara så att hon fortfarande har ont eller är bekväm då? Går och spänner sig eller drar in bålen.
Alltså att det inte är avmagring på riktigt utan exteriört/hållning.
Jag bara gissar helt vilt!

Min gamla tant har med åren blivit lite karpig och hon har av och till lite problem med magen, jag tänkte ta upp det med vetten nästa gång.
Nä, för det känns så tydligt även när hon ligger ner.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 705
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 052
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det var längesen jag skrev här nu, och jag vet egentligen inte varför...men jag behöver någonstans att ventilera och jag glömmer aldrig...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 139
Senast: Sonic76
·
Hästvård Hej! Helt ny medlem, och vet knappt hur det funkar, men är tacksam om nån har nåt att komma med. Har ett varmblod, 25-årigt sto. Hon...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: Lotti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp