"MMS stöds inte av nätverket"

bettysmatte

Trådstartare
Fick jag precis när jag försökte skicka ett sms som hade blivit lite långt och konverterats till ett mms. Mamma nämnde i slutet av förra veckan att hon hade försökt skicka ett mms till mig, men att det inte hade funkat. Då trodde jag bara att det var något tillfälligt fel, och tänkte inte mer på det, men nu vet jag inte.....

Vad kan detta bero på, och vad/hur kan man felsöka :confused:??
 
Fick jag precis när jag försökte skicka ett sms som hade blivit lite långt och konverterats till ett mms. Mamma nämnde i slutet av förra veckan att hon hade försökt skicka ett mms till mig, men att det inte hade funkat. Då trodde jag bara att det var något tillfälligt fel, och tänkte inte mer på det, men nu vet jag inte.....

Vad kan detta bero på, och vad/hur kan man felsöka :confused:??
Jag fick liknande fel nyligen.

Minns inte vilken meny det låg under men hittade nånstans en funktion för att typ förstärka meddelanden. Efter att jag accepterat det fick jag även de långa meddelandena.
 
Jag fick liknande fel nyligen.

Minns inte vilken meny det låg under men hittade nånstans en funktion för att typ förstärka meddelanden. Efter att jag accepterat det fick jag även de långa meddelandena.
Hrm. Hittar inget sådant. Jag kanske får chatta med Halebop och se vad de säger......
 
Jo, men de har kanske något bra förslag på vad det kan vara? Jag har också en Samsung, dock inte samma modell.
Jag fick ett mess jag inte kunde läsa. Mobilen påstod att det inte kunde laddas ner.

Så jag bläddrade runt i alla upptänkliga menyer. Aktiverade nån form av push eller förbättring av kvalitet eller nåt (väldigt specifikt och bra va ;) ) och sedan kunde jag läsa det.
 
Då så kan den sakna nätverk för MMS.
Prova att slå på Roaming och se till att tillåta MMS vid Roaming.
Eftersom jag inte vet nätverksstatus så kan jag inte säga säkert vad som är fel.
Jag har faktiskt ingen aning heller. Det enda jag vet är att allt funkade helt normalt till för bara ett tag sedan. Jag har inte ändrat på någonting i inställningarna, men misstänker att något har gått fel i en uppdatering.
 
Det tror jag inte.
Jag tror att det är nätverkstrassel.
Operatörerna delar på vissa nätverk och vid omstarter på nätverket kan telefonen tappa tråden.
Prova att starta om telefonen.
Hrm. Startade om och försökte skicka ett mms till min man. Det började skickas, men avbröts och så stod det att det inte gick att skicka. Detta till trots FICK min man mms:et..... :confused: Det är ju ÄNNU märkligare...... O_o

Edit: Jag kan inte heller se i sms/mms-listan att jag har skickat något till honom alls....
 
Helt ärligt så är mina idéer slut nu.
Det där var ju skitkonstigt.
Japp. Mycket märkligt. I ärlighetens namn skickar jag inte så många sms/mms, utan använder oftast messenger. Kanske låter jag det bara bero och ser om det rättar till sig av sig själv. Det blev ju konstigt av sig själv, så vem vet.....
 
Fick jag precis när jag försökte skicka ett sms som hade blivit lite långt och konverterats till ett mms. Mamma nämnde i slutet av förra veckan att hon hade försökt skicka ett mms till mig, men att det inte hade funkat. Då trodde jag bara att det var något tillfälligt fel, och tänkte inte mer på det, men nu vet jag inte.....

Vad kan detta bero på, och vad/hur kan man felsöka :confused:??

Ingen aning hur det fungerar i Sverige, beror nog på vilket abonnemang du har.

Här i Aus måste jag ha telefonens data på för att kunna skicka (och ta emot) mms. Fungerar inte på husets wifi
 
Ingen aning hur det fungerar i Sverige, beror nog på vilket abonnemang du har.

Här i Aus måste jag ha telefonens data på för att kunna skicka (och ta emot) mms. Fungerar inte på husets wifi
Fast också det låter som någon specifik inställning. Det låter väldigt konstigt.
 
Ingen aning hur det fungerar i Sverige, beror nog på vilket abonnemang du har.

Här i Aus måste jag ha telefonens data på för att kunna skicka (och ta emot) mms. Fungerar inte på husets wifi
Allt på/av precis som jag brukar ha det. Jag har inte ändrat på någon inställning alls.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 791
Senast: ptr
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 929
Senast: Sasse
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 825
Senast: Whoever
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
346
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp