"MMS stöds inte av nätverket"

Fick jag precis när jag försökte skicka ett sms som hade blivit lite långt och konverterats till ett mms. Mamma nämnde i slutet av förra veckan att hon hade försökt skicka ett mms till mig, men att det inte hade funkat. Då trodde jag bara att det var något tillfälligt fel, och tänkte inte mer på det, men nu vet jag inte.....

Vad kan detta bero på, och vad/hur kan man felsöka :confused:??
Gå in på din operatörs sida (eller googla) och kontrollera APN-inställningarna. Ibland måste man skriva dit siffror själv. Det brukar också finnas ett nummer man kan smsa och få nya inställningar till telefonen.
Å andra sidan får telefonen svårt om det är ont om minne. Kolla lagringsstatus.
 
Så är det för mig också (Sverige). Måste ha mobildata på, bara wi-fi funkar inte.
Samma för mig. Har bara konstaterat och anpassat mig, använder det ändå så sällan.

Föreställde mig det hängde ihop med att MMS i grunden var en telefonitjänst. Att det var därför det krävdes mastkontakt, inte bara random internetuppkoppling. Men så är det alltså inte om andra kan utan?
 
Gå in på din operatörs sida (eller googla) och kontrollera APN-inställningarna. Ibland måste man skriva dit siffror själv. Det brukar också finnas ett nummer man kan smsa och få nya inställningar till telefonen.
Å andra sidan får telefonen svårt om det är ont om minne. Kolla lagringsstatus.
Menar du "minne" eller "lagring"? Gott om plats på båda dock.....
 
  • Namn: Halebop MMS
  • APN: mms.telia.se
  • Användarnamn: mms
  • Lösenord: telia
  • MMSC: http://mmss/
  • MMS-proxy: 193.209.134.132
  • MMS-port: 8080 (fungerar även med port 80)
  • Autentsieringstyp/Verifieringstyp: PAP
  • APN-typ: mms
  • Inga övriga inställningar behöver ändras, ingen proxy
Du hittar det i inställningar för nätverk (förmodligen avancerade inställningar eller liknande)
 
  • Namn: Halebop MMS
  • APN: mms.telia.se
  • Användarnamn: mms
  • Lösenord: telia
  • MMSC: http://mmss/
  • MMS-proxy: 193.209.134.132
  • MMS-port: 8080 (fungerar även med port 80)
  • Autentsieringstyp/Verifieringstyp: PAP
  • APN-typ: mms
  • Inga övriga inställningar behöver ändras, ingen proxy
Du hittar det i inställningar för nätverk (förmodligen avancerade inställningar eller liknande)
SKA man alltså gå in och ändra där om det inte ser helt likadant ut på alla punkter? Och VARFÖR skiljer det sig :confused: ? Jag har ju verkligen inte ändrat något själv..... MMS-proxy och MMS-port stämmer, men användarnamn, lösenord, MMSC och verifieringstyp ser annorlunda ut på min telefon.
 
Jag har googlat lite och du verkar inte ensam om problem med mms och halebop.
Googla helst själv (det finns fler förslag) och jämför med vad som står i din mobil. Ovan förslag är nåt år gammalt och gäller android.

Men jag har varit med om förr att jag fått lov att göra om (man väljer "ny, inte gör om den som finns) men då med annan operatör ...
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 448
Senast: ptr
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Senast: Sasse
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
32
· Visningar
2 334
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp