Mobilbatterinivån tvärdök.

MissFideli

Trådstartare
Idag när jag var ute om promenerade hände en sak som jag bara varit med om en gång förr.
Hade ordentligt med batteristyrka när jag gick ut, ca 95%. Det blev mycket ta bilder och surf, samtidigt som jag hade ljudbok och Endomondo på. Det i sig brukar den klara, även under längre tider. Även om det såklart sjunker markant.

Men idag gick det bra ner till 46%, sen hände nått. Tog 2 bilder som jag lade ut på fb efter att jag sett att den stod på 46%, 10 min senare var den nere på 27? 5 min efter det, då bara liggandes i fickan med Endomondo och ljudboken på, pep den till och var nere på 15. 2 min senare nere på 5 och sen lade den i princip av inom en minut. Den gick alltså från 46% till död på mindre än 20 min. Utan direkt tunga saker igång. Jag har gått samma sträcka förr utan problem.
Det var runt 0 ute och från 95 till 46 var den som vanligt, drog förväntat med tanke på att den användes en hel del.

Så här gjorde min gamla en gång också, men det hände bara en gång. Denna köpte jag i augusti tror jag, och har skött sig prima bra hittills.

Blev den kall trots att den inte var jättekallt ute?
 
Min mobil tappar batteri jättefort trots att det inte är kallt ute om jag använder den, tror det i mitt fall beror på att jag laddar den för ofta, men är ej helt säker på om det är så eller om det helt enkelt är så att det börjar likna min gamla mobil allt mer och mer.
 
Min mobil tappar batteri jättefort trots att det inte är kallt ute om jag använder den, tror det i mitt fall beror på att jag laddar den för ofta, men är ej helt säker på om det är så eller om det helt enkelt är så att det börjar likna min gamla mobil allt mer och mer.

Det gör inte min, den drar nog ungefär vad den ska göra. Utom idag då.
 
Min gjorde så ett par gånger för några veckor sedan. Blev normal igen efter en omstart. Jag har ingen förklaring.
 
Ja det tror jag! De har hänt på Samsung och Iphone men inte ännu deras nya Huawei. Min kollega med Iphone sa att hennes ett år nya gör så också.
 
Det snabba förlopp du beskriver tror jag inte har bara med kylan att göra. Det är inte alldeles ovanligt att mobiler genom bugg/mjukvarufel fastnar i någon arbetskrävande bakgrundsprocess som dränerar batterikapaciteten rätt fort. Det bästa man kan göra för att undvika det är att se till att operativsystem och alla appar är uppdaterade till senaste version. Sen gör kylan absolut sitt till också.
 
Det gör inte min, den drar nog ungefär vad den ska göra. Utom idag då.
Min börjar i och för sig bli lite till åren, är inne på 2:a året nu om jag inte räknar fel eller om det till och med är 3:e... men men jag är medveten om det och brukar ha med mig en liten powerbank om det inte finns några eluttag i närheten, så jag åtminstone kan ha ström till det nödvändigaste.
 
Min iPhone gjorde alltid så när det var "kallt", hopplöst att ha den i stallet.

Mina Samsung telefoner har aldrig gjort det :):)
 
Min iPhone gjorde alltid så när det var "kallt", hopplöst att ha den i stallet.

Mina Samsung telefoner har aldrig gjort det :):)

Mina Samsung har gjort det, men det är ingen vana. Den förra gjorde det 1 gång på 2 år och denna har gjort det en gång på 5 månader då. Förhoppningsvis enda gången.
 
Min börjar i och för sig bli lite till åren, är inne på 2:a året nu om jag inte räknar fel eller om det till och med är 3:e... men men jag är medveten om det och brukar ha med mig en liten powerbank om det inte finns några eluttag i närheten, så jag åtminstone kan ha ström till det nödvändigaste.

Jag har också alltid med en powerbank på jobbet eftersom det blir mycket surfa vissa dagar. Vet faktiskt inte om det hjälpt denna gång dock, det var ingrn vanlig förbrukning nu.
 
Mina Samsung har gjort det, men det är ingen vana. Den förra gjorde det 1 gång på 2 år och denna har gjort det en gång på 5 månader då. Förhoppningsvis enda gången.
Min Samsung gjorde det en gång. Lämnade den i bilen i ett fack och jag tror att den hade jobbat hårt med att hitta nätverk och bränt slut på hela batteriet.

Annars är det väl främst ett iphoneproblem, speciellt då det gäller kyla verkar de vara ökända för att inte hålla batteri.
 
Min förra iPhone 5s klarade ingen kyla alls när den blev nått år gammal. Märks stor skillnad nu när jag bytt, men sitter fortfarande i så har den nya oftast så nära kroppen som möjligt om jag ska vara ute ett tag och måste använda.
 
Min iphone som jag har i jobbet gör det konstant när det är kallare än 10 grader typ. Extremt störigt när jag ofta behöver telefonen. Som tur väl är kan vi oftast ladda i bilarna.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 404
Senast: Sootie
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 998
Senast: Niyama
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
530
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp