Mobilen tar inte emot ström?

strawberrysylt

Trådstartare
Min 4 månader gamla Samsung S8 laddade ur helt häromdagen och sen dess vill den inte ta emot ström :(. Har blåst i uttaget, känt så sladden sitter ordentligt, bytt "sladd-dosa"... ej bytt sladd dock för har inte haft nån annan... men ska prova det också. Men tänkte om nån har nåt annat tips på vad jag kan prova? :S
 
Ifall den verkligen laddat ur helt så går det antagligen inte att ladda upp den igen. Nu ska väl i regel dagens mobiler stänga av sig innan det går så långt, just av den anledningen, men om det är vad som hänt så kommer det krävas ett batteribyte. Men håller tummarna för att det löser sig med annan sladd. :)
 
Blev så med min iPhone. Den tog inte laddningen. Men det funkade att byta sladden bara så gick det.

Okej! Ska prova byta sladd!

Ifall den verkligen laddat ur helt så går det antagligen inte att ladda upp den igen. Nu ska väl i regel dagens mobiler stänga av sig innan det går så långt, just av den anledningen, men om det är vad som hänt så kommer det krävas ett batteribyte. Men håller tummarna för att det löser sig med annan sladd. :)

Men va?!? Det verkar ju helsjukt?! Då ska jag då bannemej ha ett nytt batteri gratis tycker jag. Det verkar ju jättekonstigt?
 
Okej! Ska prova byta sladd!

Men va?!? Det verkar ju helsjukt?! Då ska jag då bannemej ha ett nytt batteri gratis tycker jag. Det verkar ju jättekonstigt?
Det tycker jag också, om det är så att det saknas säkerhetsmarginal i den telefonen. Men det är så i nya mobilbatterier, lite samma som att de slutar ladda automatiskt när batteriet är fullt. Det ger effekten att batteriet inte ”känns av” när det är helt urladdat, typ, om jag förstått det hela korrekt. Men som sagt, då ska batteriet vara HELT tomt.
 
Är det helt svart?
Prova att göra första hjälpen, borde även finnas på Samsung? På iphone är det trycka avstängningsknappen samtidigt som hemknappen och hålla i tills telefonen får liv igen.
Testa även en annan sladd. Borde inte behöva batteri även om den varit urladdad ett tag, de kommer igen
 
@strawberrysylt hur ser det ut när du sätter i kontakten? Visar telefonen laddningssymbolen eller är det helt dött? Har du testat att starta om?

Den är helt svart och död. Har provat starta om.

Det tycker jag också, om det är så att det saknas säkerhetsmarginal i den telefonen. Men det är så i nya mobilbatterier, lite samma som att de slutar ladda automatiskt när batteriet är fullt. Det ger effekten att batteriet inte ”känns av” när det är helt urladdat, typ, om jag förstått det hela korrekt. Men som sagt, då ska batteriet vara HELT tomt.

Okej! Ja, det borde ju finnas nån marginal tycker jag!

Är det helt svart?
Prova att göra första hjälpen, borde även finnas på Samsung? På iphone är det trycka avstängningsknappen samtidigt som hemknappen och hålla i tills telefonen får liv igen.
Testa även en annan sladd. Borde inte behöva batteri även om den varit urladdad ett tag, de kommer igen

Helt svart ja. Ska prova en annan sladd, bör kunna få hit en imorgon alternativt gå till en affär och få hjälp. Ska googla första hjälpen Samsung :).
 
Den är helt svart och död. Har provat starta om.



Okej! Ja, det borde ju finnas nån marginal tycker jag!



Helt svart ja. Ska prova en annan sladd, bör kunna få hit en imorgon alternativt gå till en affär och få hjälp. Ska googla första hjälpen Samsung :).
Du har säkert kollat detta men en del laddare är knepiga såfort ett litet miniskräp kommit in i uttagshålet på mobilen. Så ta en plasttandpetare, stark ficklampa och en dammsugarmunstycke och gör rent supernoga.
 
Är det helt svart?
Prova att göra första hjälpen, borde även finnas på Samsung? På iphone är det trycka avstängningsknappen samtidigt som hemknappen och hålla i tills telefonen får liv igen.

Ah, efter det du skrev provade jag att hålla in olika knappar samtidigt och DEN STARTADE! TACK! Och tack alla andra också för era svar!

Det står att batteriet är 100%? Konstigt.... men hoppas den är frisk!
 
Ah, efter det du skrev provade jag att hålla in olika knappar samtidigt och DEN STARTADE! TACK! Och tack alla andra också för era svar!

Det står att batteriet är 100%? Konstigt.... men hoppas den är frisk!
Jag tror att den är helt okej faktiskt. Liknande hände med min mammas surfplatta när den inte var särskilt gammal. Den hade blivit så urladdad att den var omöjlig att få igång. Hon fick åka iväg med den och få den "igångkickad". Så din telefon är nog helt okej nu... :up:

Och skulle det visa sig att den inte är det, trots allt, så måste väl garantin gälla fortfarande?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 082
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Pratsch
·
IT & mobiler Moderkort: ASUS Z87-A Z87 S-1150 ATX Processor: Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz processor RAM: 16 GB DDR3 Nätagg: Thermaltake Smart M850W...
Svar
3
· Visningar
703

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp