Mobilt bredband?

Lenis

Trådstartare
Funderar på att skaffa det.. Tele2 har för 99 i månaden och 3 för 199.. men tele2 har mer andra avgifter & 3 verkar snabbare.. hmm.

Undrar mest om nån här provat & hur det fungerat? Är det jättesegt? Många ställen där det inte funkar?
 
Sv: Mobilt bredband?

Är hos mamma nu de kostar 99 kr i månaden vi får ut 7.2 här så hastigheten är kanon!
de är absolut inget att gnälla på alls! kan vekrligen rekomendera!
 
Sv: Mobilt bredband?

Jag har fått låna brorsans Tele2 över helgen och det är klart snabbare än vanliga modemet. Hastigheten är 384 kbit/s enligt info men signalen försvinner ibland, då får jag sitta och hålla upp modemet tills det får signal igen.
Jag längtar tills vi får fiberbredband.
 
Sv: Mobilt bredband?

nehe va surt!?

här fungerar de helt utan problem som sagt lägger av typ en gång var tredje dag eller nått och då är de bara att koppla upp igen!
 
Sv: Mobilt bredband?

alla som jag har prövat hos har upplevt det som drygt att använda och segt.
men, som sagt var, your mileage may vary.
 
Sv: Mobilt bredband?

Jag har telia för 199 kr i månaden. Det funkar nästan överallt, där telia har täckning. Jag märker inte sån megastor skillnad jämfört med andra bredband, man får ha lite mer tålamod men jag hade förväntat mig BETYDLIGT sämre!

Min täckning varierar mellan 2-4 pluttar här hemma och hastigheten ligger på 3,6 Mbit/s.

Jag kan se bilder, kolla på youtube, se webtv och ladda hem både filmer och musik - man får bara ha lite mer tålamod. :)
 
Sv: Mobilt bredband?

Tele2 har den sämsta täckningen i sverige om man verkligen har tänkt att resa kan man ju inte räkna med täckning över allt.

Jag känner 2 st som skaffat det ifrån Telia i båda fallen har det inte fungerat o de har inte fått igång det än.

Jag har inget mobilt bredband men brukar surfa vanligt på mobilen med 3, fungerar bra....det är också 3 som fungerar när de andra i min familjs som har telia när de ligger nere.

Jag har för mig det finns test i nån tidning.
 
Sv: Mobilt bredband?

Har mobilt bredband från Telia. Är väldigt besviken på det! :(
Fungerar väldigt dåligt. Seeeeegt, dålig mottagning, kastar ut mej från nätet hela tiden. Kan inte kolla Youtube tex. Eller jo, men det tar en halvtimme eller nåt... :smirk:
Min vanliga mobiltelefon (Telia) har full mottagning, så det är inte så att det är dålig täckning här där jag bor. (Västra Värmland).

Får nog inse att jag måste skaffa fast telefon och sen bredband till den. Suck! :mad:
 
Sv: Mobilt bredband?

Vi har tele2 och är jättenöjda! Fick lite halvtaskig uppkoppling först, när datorn stod i ett rum på nedervåningen. Flyttade datorn och plötsligt var uppkopplingen kanonbra.
 
Sv: Mobilt bredband?

Jag har tele2s mobila bredband. Betalar 99:- för bredbandet och 200:- för dator = 299:-/månaden. Har usb-modem eftersom man fick det på köpet. Funkar skitbra här, har aldrig problem. Nu bor jag iof i Stockholm så här är det ju täckning utan anmärkning. Jag är nöjd kund hos Tele2 med både mobiltelefoni och bredband där. :) Vi har även Tele2 på hemtelefonen och det fungerar också klanderfritt.

Mamma (som jag bor hos) har Tre's mobila bredband. Hon betalar 199:-/m. Funkar superbra för henne också. Men eftersom vi båda surfar på 7.2mbit så märker jag ingen skillnad på våra bredband.

Jag kan varmt rekommendera båda! :)
 
Sv: Mobilt bredband?

Vad du än gör, skaffa inte 3. Hade 3 som mobiloperatör och hade mycket problem med dom. Ringde suporten några gånger dom vägrade att hjälpa mig att lösa problemen, fick prata med chefen några gånger inte ens hjälp därifrån. Så skaffa inte 3.
 
Sv: Mobilt bredband?

Allt är relativt!

Jag har 3 som operatör sedan 3 år tillbaka och är kanonnöjd. De gånger jag haft problem har jag fått hjälp direkt. Hade problem med att det bröt på en specificerad plats på E20. De kollade upp och justerade omgående mina fakturor så jag slapp uppringningsavgiften där. Dessutom fick jag bra kompensation.

Jobbar som yrkeschaufför i ett område som sträcker sig från södra norska gränsen över Dalsland till Halmstad- Strömsnäsbruk-Mariestad. Emellanåt ger jag mig dessutom ut på resor utanför det området. Jag har ytterst sällan några problem i mottagningen.
Med lastbilens telefon som har TeleNor som operatör däremot, OJOJ. Inget ovanligt att vara utan mottagning, vi har räknat ut att snittet per arbetspass (då är det 2 arbetspass 5 dagar i veckan) utan är mottagning drygt 2 timmar.

Det som är viktigt är att kolla upp täckningen där man har tänkt sig att använda telefonen/mobila bredbandet. Olika operatörer har olika täckning i olika områden.
 
Senast ändrad:
Sv: Mobilt bredband?

Vad du än gör, skaffa inte 3. Hade 3 som mobiloperatör och hade mycket problem med dom. Ringde suporten några gånger dom vägrade att hjälpa mig att lösa problemen, fick prata med chefen några gånger inte ens hjälp därifrån. Så skaffa inte 3.

Det är nog fler som har problem med de andra...

jag har tre som mobiloperatör.. det fungerar alltid o undrar man nåt bara o gå in på chatten så fixar man d snabbt... eller du kanske föredrar att sitta i telias telefonkööer
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
932
Senast: sjoberga
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 222
Senast: LiviaFilippa
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 357
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 220
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp