Mobiltelefon hjälp/Tips

Jag har en Samsung S6 som koptes begagnad i Maj 2017. Egentligen ar jag nojd, men batteritiden borjar bli helt vardelos - jag maste aktivt hantera telefonen / se till att jag inte ar for langt ifran en laddare, for att komma igenom en hel dag, vilket saklart inte ar hallbart.
Ni med aldre Samsungs - har ni liknande erfarenheter gallande batteritiden?

Tittade lite Huawei da min kompis har en som tar de absolut basta foton jag nagonsin sett pa en telefon. Dock har jag dragit at mig oronen lite pa senaste tiden da de ar i hetluften gallande statsponsrad/organiserat spioneri genom sina enheter.
Jag forsoker minska mina digital fotspar och gransen till hur mycket stora foretag kan spara och analysera mina digitala vanor, sa varningarna ar nog for mig att halla mig borta from Huawein
Jag har också en Samsung s6. Behöver ladda den en gång om dagen typ beroende på hur mycket jag använder den. Så jag tycker den har helt ok batteritid. Min sambo måste ladda sin nya iphone lika ofta.
 
Precis som många andra har jag gått över till huawei, p20, från Samsung. Jag älskar den, oerhört lätthanterlig, smidig och väldigt lik Samsung i utförandet (såklart pga Android, men Sony Xperia upplevde jag som jättekrånglig även om den också har Android). Telefonen kopierade över varenda app vid uppstart och installation, hur smidigt som helst. Det enda jag inte riktigt gillar är att den inte är vattentät, det hade jag behövt :angel:
 
Jag valde också mellan Huawei och Samsung. Det som till slut fick mig att välja Samsung var att det var den enda telefonen jag kunde hitta som fortfarande hade kvar ingången för hörlurar. Alla andra märken har tagit bort det, och man behöver således köpa till även Bluetooth-hörlurar. Eftersom jag har ett par superbra vanliga hörlurar som kostat skjortan en gång i tiden hade jag inte alls lust att köpa en telefon där jag inte skulle kunna använda dem.

Jag valde en S9 och är fruktansvärt nöjd. Helt otrolig kamera, bra batteritid (jag laddar min ungefär varannan dag trots ganska flitigt användande) och en väldigt snabb, enkel telefon helt enkelt.
 
Precis som många andra har jag gått över till huawei, p20, från Samsung. Jag älskar den, oerhört lätthanterlig, smidig och väldigt lik Samsung i utförandet (såklart pga Android, men Sony Xperia upplevde jag som jättekrånglig även om den också har Android). Telefonen kopierade över varenda app vid uppstart och installation, hur smidigt som helst. Det enda jag inte riktigt gillar är att den inte är vattentät, det hade jag behövt :angel:
Men den är väl vattentät? Står så i testet
https://www.mobil.se/tester/produkttester/stort-test-huawei-p20-pro
 
Trodde det var samma :D, har aldrig varit intresserad förrän sonen började prata om en sån.

Det är lite snurrigt det där men Huawei släpper generellt tre modeller av allt. Det finns alltså en P20 lite, en P20 och en P20 Pro

Jag hade för övrigt tänkt köpa den vanliga P20 eftersom den då låg mer i min prisklass (5000) men på Black Friday fick man P20 Pro för 5500 och eftersom jag ville åt kameran så kändes det rimligt att lägga 500 extra, när Pro släpptes kostade den dock ett par tusen mer än vanliga P20
 
Jag har en huawei p20 pro och är jättenöjd. Hade innan en Samsung s7 och jag gillade den mkt också. Tyvärr krossade jag glaset på både fram och baksida men... Har tappat min Huawei massor av gånger men den har inte sprickor än i alla fall ;) Tror dock jag hade gillat både s8 och s9 också.
 
Jag valde också mellan Huawei och Samsung. Det som till slut fick mig att välja Samsung var att det var den enda telefonen jag kunde hitta som fortfarande hade kvar ingången för hörlurar. Alla andra märken har tagit bort det, och man behöver således köpa till även Bluetooth-hörlurar. Eftersom jag har ett par superbra vanliga hörlurar som kostat skjortan en gång i tiden hade jag inte alls lust att köpa en telefon där jag inte skulle kunna använda dem.

Jag valde en S9 och är fruktansvärt nöjd. Helt otrolig kamera, bra batteritid (jag laddar min ungefär varannan dag trots ganska flitigt användande) och en väldigt snabb, enkel telefon helt enkelt.
Jag fick med en liten adaptersladd till hörlurar när jag köpte min huawei, de har ju hörlursuttaget i samma port som laddaren. Men jag behövde alltså inte köpa nya hörlurar!
 
Har haft min Samsung S9 sen i våras/somras och är jättenöjd med den. Bra kamera och vattentät är viktiga egenskaper för mig. Bytte till den från en S7:a och det var ju väldigt smidigt att föra över allt man ville från gamla telefonen till nya, plus för det.
 
Älskar min Google pixel XL. Jag har första varianten, köpt i år (några år efter släpp pga prisvärdheten) och nu har nog trean hunnit komma. När/om denna ger upp kommer jag nog hålla mig till Google. Tar fantastiska bilder. Den enda nackdelen är att det är svårt att hitta lika mycket fina skal som till iPhone.
 
Det är lite snurrigt det där men Huawei släpper generellt tre modeller av allt. Det finns alltså en P20 lite, en P20 och en P20 Pro

Jag hade för övrigt tänkt köpa den vanliga P20 eftersom den då låg mer i min prisklass (5000) men på Black Friday fick man P20 Pro för 5500 och eftersom jag ville åt kameran så kändes det rimligt att lägga 500 extra, när Pro släpptes kostade den dock ett par tusen mer än vanliga P20
Sonen köpte en p20 lite idag på mellandagsrean, 2200 ca. Verkar superbra för priset!!
 
Kolla in Xiaomi Mi A1, den kör Android One (så lite skräp-appar från tillverkaren som möjligt), har 64GB minne, 5,5" skärm och en del lull-lull för under 2000 kr.

Idag finns det ingen anledning till att lägga > 5000 kr på en telefon tycker jag.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jahopp... ettåringen lyckades komma åt samt dränka min älskade Samsung Galaxy s7 som tjänat mig väl i flera år och jag måste ha en ny...
Svar
12
· Visningar
893
Senast: Linn-Nora
·
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
939
Senast: sthu
·
Äldre Kommer behöva köpa ny mobil pga min nuvarande måste laddas 2-3 ggr per dag. Mina krav: - max 4000 - bra batteritid (alltså laddas max en...
Svar
15
· Visningar
1 332
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Någon sm vet hur man ska gå tillväga? Min morfar dog för ett tag sedan. Hans dåvarande sambo vägrar gå med på bouppteckning och hävdar...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 030
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp