Mocka sits eller skinn sits?

Sofia.o

Trådstartare
Hej!
Jag har tänkt köpa en ny sadel. Men jag vet inte om jag ska köpa en med skinn sits eller mocka sits. Skriv gärna vad ni tycker. Både för och nackdelar.
 
Eller ja de kanske inte är mocka sitts. De kanske är syntet men ni förstår nog vad jag menar. Men iallafall för och nackdelar med det.
 
Jag upplever det som att jag glider runt mindre i sadeln när syntetsadeln inte har blank yta, ungefär som skoning på ridbyxorna, men med en sån sadel kan jag vara utan skoning.
 
Här är en av bilderna skö försöka lägga upp en till. Det här är dock inte den odellen jag ska ha men kolla på själva sätet
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20211124-130518_Google.jpg
    Screenshot_20211124-130518_Google.jpg
    201,7 KB · Visningar: 49
Här är den andra bilden.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20211124-130533_Google.jpg
    Screenshot_20211124-130533_Google.jpg
    172,9 KB · Visningar: 49
Det är en smaksak så om du kan prova innan du köper?
Man får mer grepp i mockan såklart och är mer "fri" i läder. Beror på vad för byxorn man rider i med såklart :)
 
Jag gillar bara läder/skinn sits. Har du inte möjlighet att testa och rida i båda varianterna innan du bestämmer dig?
Man "fastnar" i mocka, har aldrig tyckt om helskodda ridbyxor under alla år jag red engelskt heller, just för att man fastnar :)
 
Jag gillar bara läder/skinn sits. Har du inte möjlighet att testa och rida i båda varianterna innan du bestämmer dig?
Man "fastnar" i mocka, har aldrig tyckt om helskodda ridbyxor under alla år jag red engelskt heller, just för att man fastnar :)
Oki tack för svar😊 jag får se om jag kan få prova någon innan jag köper
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet var jag kan söka efter det? Det enda märket jag hittat som har det verkar ha storlekar uppåt väggarna för mig. Enligt...
2
Svar
20
· Visningar
1 563
Utrustning Blir galen! Min gamla pannlampa gav upp efter många års trogen tjänst och jag tänkte passa på att försöka hitta en som funkar bättre för...
2
Svar
29
· Visningar
1 886
Senast: Snubbelfot
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 576
Senast: hollypolly
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
641
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp