Mockaskodda ridbyxor - var finns de att köpa?

prinsessfeminist

Trådstartare
Som rubriken lyder - var hittar jag ett utbud av mockaskodda ridbyxor?

Jag behöver ett nytt par, gärna med högre midja, som inte är i närheten av silikon.

Pikeur har en modell som heter Candela, men de är lite över budget.

Dela gärna med er, inte av gamla favoriter, utan var man hittar bra ridbyxor idag.

Shoot!
 
Horze har, både hög midja och mocka, huruvida de är bra kan jag inte svara på.
 
Horselife har en modell med knäskoning i mocka, Ridbyxa Molly Sadelskuren heter den på Källquist hemsida.
Har ingen erfarenhet av just den modellen men har andra ridbyxor från horselife som jag tycker om.
 
Är det förresten verkligen mockaskoning du menar? Det finns väl inte ens längre? Jag antog att du menade ngt av de olika mockaliknande materialen som finns?
Mockaliknande. Numera verkar inte mocka finnas...

Det är silikonet jag vill undvika. Tygskoning kan också funka.

Sadeln är redan ganska greppig och jag är rädd att silikonet förstör lädret.

Men som sagt, det är mest silikon på marknaden just nu.
 
Mockaliknande. Numera verkar inte mocka finnas...

Det är silikonet jag vill undvika. Tygskoning kan också funka.

Sadeln är redan ganska greppig och jag är rädd att silikonet förstör lädret.

Men som sagt, det är mest silikon på marknaden just nu.
Det finns ju inte lika stort utbud med traditionell skoning men nog finns det en del att välja på i olika prisklasser!
 

Liknande trådar

Utrustning Är det stört omöjligt att hitta nya vita ridbyxor med lite högre midja och som inte har silikonskoning? Exakt alla ridbyxor verkar ha...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 436
Senast: Squie
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 171
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp