Mockfjärds/Elitfönster

kolblakkur

Trådstartare
Det har blivit dags att byta fönster på kåken. Är det någon här som anlitat antingen Mockfjärds eller Elitfönster? Vad är er erfarenhet? Blev ni nöjda?
 
Ingen av dem, men vi har precis anlitat Morupsfönster och är mycket nöjda. Snabb service, bra fönster, trevliga hantverkare som dessutom bytte en gavelpanel åt oss.
 
Hade Elitfönster på mitt förra hus. De var väl ca 8-9 år när jag flyttade dit och närmare 15 när jag flyttade ut och de var fortfarande i kanonskick. Inga kärvande handtag eller fönsterspärrar. De var aluklädda och vändbara.
 
Jag och flera grannar har varit nöjda med Elitfönster. Lätta att ha att göra med, inget krångel.
Men kan ju vara mycket olika på olika orter.
 
Jag anlitade hybrida group och är supernöjd, vet dock inte alls vart du bor, men jag rekommenderar dom varmt. Supertrevliga och hjälpsamma vid problem. (Beställde Leksandsdörren genom dom som dom installerade, sen visade det sig att karmen till dörren var sned (fabriken) och då kom dom ut och fixade det på direkten!)

Helt okej priser och jag kunde välja både färg och utseende utan extra kostnad.
Jag valde tex grå utsida, men vit insida eftersom jag inte vill vara begränsad av färgen inne. Insynsskydd/mörkläggning ingår också i varje fönster om du vill ha det.
 
56575C6A-2D65-4642-8987-A80267E5CF39.jpeg


Så här ser dom ut på insidan. Har insynsskyddet där i mitten, det kan jag flytta upp och ner hur jag vill.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag är orutinerad husägare då min man hade hand om huset. Förra vintern var det inget problem men vintern som var, blev det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 235
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Torp på ca 70 kvm. Låg takhöjd. Kamin finns, och köksfläkt ansluten till skorstenen. Badrumsfläkt finns, samt fönster i badrummet...
2
Svar
31
· Visningar
1 843
Hemmet Sitter och funderar på om man skulle byta gamla trötta tätningslister mot ullsnöre istället för silikonlister. Jag har fem fönster i...
Svar
7
· Visningar
749
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 856
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp