Vi kan köpa till mockning och andra tjänster men då köper vi tjänsten från personalen och inte från stallägaren (personalen gör isf detta utanför sin ordinarie arbetstid). Jag vet faktiskt inte om det är svart eller vitt, de få gånger jag köpt till tjänst (i mitt fall täckesbyte) så har jag bara swishat den i personalen jag bett hjälpa mig.

Men priset (nyligen höjt) för mockning + göra iordning foder är iaf 120 kr per gång eller 1800 kr per månad.
 
Haft samma pris i många år nu 🙈
Det var när en person kommentarer och trodde jag sagt fel och menade per vecka som jag började reflektera. Kollade runt lite på hemsidor och inte hittat någon som tar så lite :o
Frågan är hur mycket jag kan höja på en gång? De flesta mockar faktiskt själva men har några stycken som köper den tjänsten. När jag räknar på det lite snabbt så tjänar jag inget på det. Annat än att se det som service då möjligen. Men med tanke på hur allt bara blivit dyrare så är det rimligt att höja vissa priser. Som mockningen.
Vill inte göra en chockhöjning däremot på en gång
 
Haft samma pris i många år nu 🙈
Det var när en person kommentarer och trodde jag sagt fel och menade per vecka som jag började reflektera. Kollade runt lite på hemsidor och inte hittat någon som tar så lite :o
Frågan är hur mycket jag kan höja på en gång? De flesta mockar faktiskt själva men har några stycken som köper den tjänsten. När jag räknar på det lite snabbt så tjänar jag inget på det. Annat än att se det som service då möjligen. Men med tanke på hur allt bara blivit dyrare så är det rimligt att höja vissa priser. Som mockningen.
Vill inte göra en chockhöjning däremot på en gång
Jag tänker att du absolut kan göra en stor höjning på en gång, men ge dem god varsel så att det inte kommer från en dag till en annan. Sen är det ju upp till dem om de vill fortsätta köpa tjänsten eller inte.
 
Haft samma pris i många år nu 🙈
Det var när en person kommentarer och trodde jag sagt fel och menade per vecka som jag började reflektera. Kollade runt lite på hemsidor och inte hittat någon som tar så lite :o
Frågan är hur mycket jag kan höja på en gång? De flesta mockar faktiskt själva men har några stycken som köper den tjänsten. När jag räknar på det lite snabbt så tjänar jag inget på det. Annat än att se det som service då möjligen. Men med tanke på hur allt bara blivit dyrare så är det rimligt att höja vissa priser. Som mockningen.
Vill inte göra en chockhöjning däremot på en gång
50 kr per gång är vad jag anser ett absolut minimum. Det sliter på kroppen att mocka så om dina kunder tycker att det är för mycket så kan dom ju göra det själva. Så anser jag. Höj direkt till det du anser är lämpligt och förklara att det inte lönar sig för dig att mocka gratis.
 
50 kr per gång är vad jag anser ett absolut minimum. Det sliter på kroppen att mocka så om dina kunder tycker att det är för mycket så kan dom ju göra det själva. Så anser jag. Höj direkt till det du anser är lämpligt och förklara att det inte lönar sig för dig att mocka gratis.
Spinner vidare. Man måste väl dessutom ha en liten buffert eftersom olika hästar är olika enkla att mocka åt? Vissa renliga hästar mockar man ju åt på nolltid, andra skitgrisar tar betydligt längre tid. Avgiften behöver ju vara så pass hög att det lönar sig även om man får ett gäng skitgrisar på halsen.
 
Haft samma pris i många år nu 🙈
Det var när en person kommentarer och trodde jag sagt fel och menade per vecka som jag började reflektera. Kollade runt lite på hemsidor och inte hittat någon som tar så lite :o
Frågan är hur mycket jag kan höja på en gång? De flesta mockar faktiskt själva men har några stycken som köper den tjänsten. När jag räknar på det lite snabbt så tjänar jag inget på det. Annat än att se det som service då möjligen. Men med tanke på hur allt bara blivit dyrare så är det rimligt att höja vissa priser. Som mockningen.
Vill inte göra en chockhöjning däremot på en gång
Jag hade sagt till nån månad i förväg att du räknat på det hela och tyvärr behöver höja priset. Och sen höja när de är beredda på det. Då får de tid att hitta en annan lösning om de måste.
 
Enteprenadmäsigt borde priset ligga runt - säg 400+m nånting grovt tillhugget. 40kr som någon skrev, skulle då få kosta kanske så lång titd som 3 min inkl tömning av skottkärra.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 781
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Jag har lite lösa funderingar kring sjukperiod och krav på sjukintyg (från dag 8). Vilka frånvarodagar räknas? Vad jag förstår räknas...
Svar
4
· Visningar
629
Samhälle Hej, fick ett brev från postnord om moms och tull på mitt paket från England. Trodde jag skulle behöva betala moms men när jag acceptera...
Svar
4
· Visningar
625
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 591
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp