Bukefalos 28 år!

Mockningsmaskin!

Nja, verkligen skeptisk till den där...
Spån med kiss i måste man ju ändå mocka ut på vanligt sätt och hästar som drar runt så att det bara blir småpluttar lär det ju inte heller fungera till...
Föredrar det gamla hederliga sättet... :D :D
 
Min tanke är att, jaha, man skaffar sig en mockningmaskin och får mer tid för att gå på gymmet som kostar. :smirk:

Nä, jag tror på naturlig motion, det är väl en sak om man har en kropp som inte pallar, men i övrigt, nääää :p
 
fråga "elle" hon har häst eller rider iaf på Billdals ridklubb, som det stod om på hemsidan!
 
Undrar hur min häst skulle ställa sig till att jag mockar med en "mockalett" när han står kvar i boxen :eek: :D.Tror han skulle göra så här: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump:följt med frust och blås :D
 
:D :D :rofl:
Mitt vbl hoppade över skottkärran en gång då jag mockade med henne i boxen och skottkärran i dörren... :D Sedan dess mockar jag då hon ej är inne... :angel: :angel:

Hon skulle garanterat prova hoppa över denna osså....av rädsla... :crazy:
 
ta och lyfta upp ALLT spån i den där? å de skulle INTE vara jobbigare än att mocka vanligt? :confused: :crazy: nej, den där uppfinningen ställer jag mig MYCKTE skeptisk till
 
Min ponny ställde sig i kärran när jag mockade :smirk: Sen dess fick han stå uppbunden i boxen ;) (Det var på ett ställe där vi inte hade uppbindningsplats i stallet)
 
jag har aldrig använt en sån grej, men en jag känner har en annan sort grej som ja tycker e smart!!!
i alla boxar finns det ett hål, med ett lock över. när man mockar sätter man på en knapp som gör så att det blir som en dammsugar i hålen, luften åker ner, man tar bort locken o knuffar ner all skit o allt i hålet så åker det genom rör till gödselstan. sen stänger man av det!!!
Går jätte snabbt att mocka :idea:
 
Ja vi har en sådan på ridskolan! Den sparar en massa tid åt personalen... Vet inte riktigt HUR den funkar, men den liksom särar på bajset och spånet. :)
 
Hm, ifall den kan ta bort kisset också vore det ju en bra grej.
 
Jag har sett den IRL en gång. Hästen skulle övernatta i ett stall pga tävling och där hade de en sån.
Jag har aldrig sett så gödselfärgade spånboxar. De var äckliga. Dels så trillade mycket av gödseln igenom så småningom eftersom den stod och rullade ett tag. Sedan gick ju all spånkiss igenom. Mycket möjligt att det går att sköta den annorlunda men jag tyckte inte det var något att ha.
// Linda
 
Var det samma företag som hade "Stallsugen Mockalett" :confused: :confused:
Såg den på Eurohorse får många år sedan, blev den ingen hit :D :confused:
 

Liknande trådar

Gnägg Men vad trist att hästnet ändrat hela layouten. :( Jag som gillade att söka på ras redan på första sidan. Jaja, kanske lika bra att man...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 040
Senast: ameo
·
Anläggning Behöver lite hjälp med aggregat då det jag har slutat funka. Behöver en matarkabel som är typ 7 meter mellan staketet och jordspättet...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: aglaonema
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
497
Senast: Empalie
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 052
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp