Bukefalos 28 år!

eviliny

Trådstartare
Kom å tänka på Hästvärldens Shopping nojer och prylar i över flöd i desse alla färger och sorter.
Hur är det i Hundvärlden finns det något mode eller har man ett halsband/sele tills det börjar bli slitet?

Jag är då iaf helt halsbands galen. Eller rättare sagt helt pryl galen. Lekser, bäddar, godis, halsband, koppel, täcken(men bara ett för regn och ett tjockt för när vi åker upp till norrland och han faktiskt fryser vid minus 30 grader) Kan jag shoppat som en galning. Killen sa faktiskt sist vi va och handla foder(det får han betala det är ju dyrt;) men halsbandet för 500 är inte dyrt :love: ) att hon som äger butiken får porta mig, för snart går vi i personlig KK:p .

Nya halsbandet jag fick idag!(Killen kör race och har hunden som maskot)
PICT0947.jpg


Album

Hur är det för er andra? Shoppar ni det nödvändiga eller är ni som jag allt i överflöd?
Lägg gärna med bilder så vi övriga får mer insperation till nya grejer åt hunden!:D
 
Sv: Mode?!?!

Är det ingen som har en åsikt?
Skulle väl vara första gången på buke det inträffar isf :D
 
Sv: Mode?!?!

Va fint halsband,det passade bra på hunden! Jag gillade också halsbandet med stjärnnitar :)

När jag har någon slant över lägger jag det först och främst på leksaker/extra goda tuggben men det händer att jag köper täcken och halsband bara för att dom är så snygga.
Men jag känner att det inte är värt att lägga dyra pengar på hundsaker för efter 2 skogspromenader ser det ändå bara ut som nåt man har grävt upp ur diket :p
 
Sv: Mode?!?!

Jag har turen att hittat en hundbutik med helt otroliga priser. Exempelvis kolla på ett halsband i en annan djuraffär föll för det men dom vill ha 597:- kr vilket var för dyrt. Skulle till min vanliga butik och köpa godis, väl där hitta jag samma halsband för 249:- 350 kr skillnad är stort. Så är det nästan på alla hennes varer antingen billigare eller samma pris. Sen Brodyr halsbanden kommer från en sida på nätet och går på under 500 hundra lappen för allt(pris, moms och frakt) vilket jag tycker är billigt för h*n gör dom helt för hand.

Kan säga att jag skulle igenkligen inte häller ha råd, men jag har slutat shoppa åt mig själv och lägger i stället allt på min hund.
 
Sv: Mode?!?!

Hmm verkar inte finnas något mode inom hundar. Eller iaf inget som är värt och disskutera.
Jag får nörda vidare själv och Shoppa! *ironi*
 
Sv: Mode?!?!

Jag är ingen modefanatiker och lägger inte ut mkt pengar på halsband o dyl. Vet du att det finns en i Piteå som syr upp halsband, koppel, selar efter din beställning. Ett halsband går runt 50 spänn, billigt och bra :banana:
 
Sv: Mode?!?!

Nä men jag vet att det finns en i umeå.

Men pm:a gärna vad det är för ställe i piteå. Får ju tio halsband på ett normalt :D
 
Sv: Mode?!?!

Jag VILL köpa massor av jättesnygga halsband:love:
men vovven har ju så för*****t med päls, så inget syns:cry:
Va å kollade på halsband som var handgjorda i läder, 300:- gick dom på! Ett sånt ska jag bara ha:love: Då blir jag nästan ensam om det iaf:bump:/C
Btw: Fin din vovve är!
 
Sv: Mode?!?!

Jag har alltid varit sån så jag köper ett halsband i bra kvalité. Sen har jag det hela hunden liv, om det håller vill säga.
Men...ja men, nu har jag också fått dille på halsband. Inte så jag köper hur många som helst, men min gamla har fått både halsband och koppel som matchar, och nu har den yngsta fått likadant. Men dessa har de bara till fint :D
Men alla har fått nya vardagshalsband. och varje gång jag är på utställning eller går in i en hundaffär, så kollar jag om jag hittar något.
 
Sv: Mode?!?!

Precis så är det med mig med:) Köper sällan nåt men pengarna bränner i fickan:o :cool:/C
 
Sv: Mode?!?!

Det roliga är att jag har 7 st finhalsband, men andvänder alltid en nosgrimma när jag är ute och går. Hunden min är en rottis/shäfer hanne på 70cm/50kg som absolut inte tål pittpull/amstaff hundar pga av ett hundbråk för 2 år sen. Så har jag halsband så orkar jag inte hålla han om vi möter en pittbull/amstaff. Men endå kan jag inte sluta köpa nya snygga halsband.

Ambra: min hund har ganska mycket päls runt halsen och smala halsband förvinner lätt i all päls. Så jag sattsar på breda halsband.

Måste säga att det verkar inte som att hundmänniskor är lika prylgalna som hästmänniskor.
 
Sv: Mode?!?!

Jag är både hundmänniska och hästmänniska.

I hemmet har jag en helt egen garderob till min hund.
:D Kan fota någon gång.

Dessvärre är jag tyvärr inte så duktig på att hålla hennes saker därinne.

Shoppar varje månad åt både hunden och hästarna och får ändå inte nog.

Shoppat till mig själv har jag inet gjort på typ 6 år :D
 
Sv: Mode?!?!

Jag handlar väl inte jättemycket. Men jag ärlkar halsband :love: Ska köpa ett pastellfärgat i läder med strasstenar på när jag får råd :love:

Detta snygga från Italien glassar vi runt i just nu:
valpar137.jpg

valpar140.jpg
 
Sv: Mode?!?!

Vi har bara en stor gaderob var, jag å sambon. Men killen suckar varge gång jag kommer hem med något nytt och säger med din sko samling å alla hans halsband, koppel å annt tjafs så måste vi antingen flytta eller köpa en ny garderob. Om vi ska få plats i hallen och slippa hoppa över allt. :D

ÅÅÅ foton vill jag absolut se...
 
Sv: Mode?!?!

Jätte snyggt halsband...

Jag har oxå kollat på ett halsband i läder med strassstenar, c:a 6cm brett:love: . Men det jag kolla på var svart. Vilket nog passar honom bäst( Han får inte ha halsbanden om dom ser fjolliga ut för sambon) Men som sagt det kosta oxå en del. Men om dom har kvar det i sommar när jag har fått lön sak jag köpa det även fast det kosta blygsamma 699:-:crazy:

Men så snyggt:love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp