Kiwiqueen

Trådstartare
Har nyligen varit med i en diskussion kring hundar på bukefalos.
Kom en grupp mot mig och var inte så trevliga.
Jag gillar inte att skapa konflikter utan ville bara avsluta det.
Jag skrev säkert tio gånger att jag Inte ville fortsätta konversera med dom här människorna.
Personer i gruppen mot mig tydligt kunde inte gå vidare utan sa att jag tog allt så personligt.
det är en grej att konversera men det där sårade mina känslor.
Moderatorn sa till mig att jag hade dåligt beteende utan andledning. Känner att denna moderator var på deras sida och verkade inte gilla mig direkt. Jag sa till personerna jag konverserade med att jag fick ångest av det och ville att dom skulle sluta spamma mig. Jag var beredd att gå vidare men jag blev varnad av samma moderator. Har varit ganska nedstämd och känner att jag inte kan skriva om hundar eftersom denna moderator ogillade mig förmodligen.

Jag har ingen aning om vad jag ska gör. Hur ska jag sätta mig upp mot en moderator?
Jag är helt vilsen snälla hjälp! Denne person accepterar inte min ursäkt heller.
 
Har nyligen varit med i en diskussion kring hundar på bukefalos.
Kom en grupp mot mig och var inte så trevliga.
Jag gillar inte att skapa konflikter utan ville bara avsluta det.
Jag skrev säkert tio gånger att jag Inte ville fortsätta konversera med dom här människorna.
Personer i gruppen mot mig tydligt kunde inte gå vidare utan sa att jag tog allt så personligt.
det är en grej att konversera men det där sårade mina känslor.
Moderatorn sa till mig att jag hade dåligt beteende utan andledning. Känner att denna moderator var på deras sida och verkade inte gilla mig direkt. Jag sa till personerna jag konverserade med att jag fick ångest av det och ville att dom skulle sluta spamma mig. Jag var beredd att gå vidare men jag blev varnad av samma moderator. Har varit ganska nedstämd och känner att jag inte kan skriva om hundar eftersom denna moderator ogillade mig förmodligen.

Jag har ingen aning om vad jag ska gör. Hur ska jag sätta mig upp mot en moderator?
Jag är helt vilsen snälla hjälp! Denne person accepterar inte min ursäkt heller.

Det är ingen som gått emot dig. Dom har kommit med bra sakliga svar.

Vissa saker som ex psykiska problem, ångest osv hör hemma i andra underforum än just hund. Det blev ju ett stort sidospår där.
 
Har nyligen varit med i en diskussion kring hundar på bukefalos.
Kom en grupp mot mig och var inte så trevliga.
Jag gillar inte att skapa konflikter utan ville bara avsluta det.
Jag skrev säkert tio gånger att jag Inte ville fortsätta konversera med dom här människorna.
Personer i gruppen mot mig tydligt kunde inte gå vidare utan sa att jag tog allt så personligt.
det är en grej att konversera men det där sårade mina känslor.
Moderatorn sa till mig att jag hade dåligt beteende utan andledning. Känner att denna moderator var på deras sida och verkade inte gilla mig direkt. Jag sa till personerna jag konverserade med att jag fick ångest av det och ville att dom skulle sluta spamma mig. Jag var beredd att gå vidare men jag blev varnad av samma moderator. Har varit ganska nedstämd och känner att jag inte kan skriva om hundar eftersom denna moderator ogillade mig förmodligen.

Jag har ingen aning om vad jag ska gör. Hur ska jag sätta mig upp mot en moderator?
Jag är helt vilsen snälla hjälp! Denne person accepterar inte min ursäkt heller.
Jag tycker att moderatorn yttryckte sig både trevligt och korrekt och kan inte se att någon härjat efter dig i tråden du menar. Vill du inte svara är det bara att låta bli så kommer folk att sluta tagga dig - det som skrevs var inte påhopp på något vis utan helt enkelt folk med gedigen kunskap inom ämnet som vill dela med sig av rätt information till dels dig, men framför allt till TS som först ställde frågan. :)
Det är tufft att bli ifrågasatt ibland och det händer att det diskuteras hårt i trådarna ibland, även om jag tycker att det var en trevlig jargong i just den tråden.. man får tänka på att det är ett Diskussionsforum och att det man skriver inte bara läses av den person man skriver till, utan alla kan hoppa in och svara om de tycker att man påstått någonting som inte stämmer eller kommit med ett tips de inte tycker är en bra idé.
Hundforumet är ett rätt häftigt ställe att lära sig saker på, där finns duktiga hundmänniskor i stort varierande ålder, bakgrund, inriktning och typ av hund och hundhållning - ta dig tid att titta runt lite så får du se! Det finns gott om stöttning att få också, samt lättsamma trådar där det bara pratas och delas bilder.
Ryck på axlarna och häng kvar ett tag, det är ingen på forumet som kräver en ursäkt av dig eller vill mobbas.
 
Senast ändrad:
Har nyligen varit med i en diskussion kring hundar på bukefalos.
Kom en grupp mot mig och var inte så trevliga.
Jag gillar inte att skapa konflikter utan ville bara avsluta det.
Jag skrev säkert tio gånger att jag Inte ville fortsätta konversera med dom här människorna.
Personer i gruppen mot mig tydligt kunde inte gå vidare utan sa att jag tog allt så personligt.
det är en grej att konversera men det där sårade mina känslor.
Moderatorn sa till mig att jag hade dåligt beteende utan andledning. Känner att denna moderator var på deras sida och verkade inte gilla mig direkt. Jag sa till personerna jag konverserade med att jag fick ångest av det och ville att dom skulle sluta spamma mig. Jag var beredd att gå vidare men jag blev varnad av samma moderator. Har varit ganska nedstämd och känner att jag inte kan skriva om hundar eftersom denna moderator ogillade mig förmodligen.

Jag har ingen aning om vad jag ska gör. Hur ska jag sätta mig upp mot en moderator?
Jag är helt vilsen snälla hjälp! Denne person accepterar inte min ursäkt heller.
Jag läste tråden och tyckte inte någon var elak mot dig, däremot kom de med sakliga inlägg på dina påstående. Det handlar inte om att någon inte gillar dig eller att någon försökt starta en konflikt - det här är ett diskussionsforum och skriver man här får man vara beredd på att få svar, både medhåll och argument emot sig.

Sedan är det som moderator säger, vill man inte fortsätta diskutera i en tråd är det allra bästa sättet att sluta skriva själv. Man kan inte förvänta sig att folk slutar skriva när en själv inte gör det heller.

Med det sagt är det tråkigt att du fått en negativ upplevelse av forumet. I all välmening kanske du ska hålla dig mer till Lek och tjatter-kategorin om du är känslig för att få argument emot dig? Jag har själv psykisk ohälsa och är stundtals känslig för att diskutera, det hjälper mig då att välja bort diskussionstrådar och istället fokusera på t.ex. bildtrådar och annat.
 
Mitt genuina tips är: sluta skriv inlägg om du mår dåligt av att bli emotsagd. För om du fortsätter skriva (felaktiga påståenden) kommer du bli fortsatt ifrågasatt.

Dessutom kan du inte säga åt folk att sluta svara dig. Det fungera inte så. Så länge du skriver kommer du få svar och folk kommer diskutera med dig, det är hela vitsen med ett diskussionsforum. Vill du inte få svar - skriv inte.

Så: ägna tiden åt att läsa trådar och inlägg under olika underforum för att skapa dig en bild av hur diskussionsklimatet ser och så kan du besluta dig sedan om du vill vara en del av det eller inte.

Generellt är alla medlemmar och moderatorer supertoleranta mot olikheter, dåligt mående och vad det nu måvara - men det kan inte diktera villkoren för hur diskussionsklimatet ser ut. Alla blir bemötta på samma grunder och villkor. Jag tror det finns gott om användare som undviker att gå in i tyngre diskussionstrådar eller trådar kring vissa ämnen eftersom det helt enkelt blir för mycket för dem. Det är ens eget ansvar som medlem att avgöra vad man själv klarar av och inte.
 
@Kiwiqueen Jag har svarat dig i vår privata konversation, som jag hoppas du går in och läser då det förhoppningsvis reder ut lite oklarheter. :)

Här vill jag bara säga att jag har absolut inget emot dig och det är jättetråkigt att höra att mitt inlägg i tråden uppfattades så, det var skrivet i all välmening.

I övrigt vill jag säga att du är mer än välkommen på forumet! Tonen kan absolut bli hård ibland, men det är ytterst sällan någon menar något illa. Det är också svårt att ta hänsyn till andra användares potentiella mående i en diskussion, så den biten får man tyvärr ta ansvar för själv och undvika vissa diskussioner när man inte mår bra.

Jag hoppas att du vill ge forumet en till chans, under förutsättning att det inte får dig att må dåligt, såklart.

VÄLKOMMEN till Hundforumet och att diskutera hundar där med oss! :heart
 
Har nyligen varit med i en diskussion kring hundar på bukefalos.
Kom en grupp mot mig och var inte så trevliga.
Jag gillar inte att skapa konflikter utan ville bara avsluta det.
Jag skrev säkert tio gånger att jag Inte ville fortsätta konversera med dom här människorna.
Personer i gruppen mot mig tydligt kunde inte gå vidare utan sa att jag tog allt så personligt.
det är en grej att konversera men det där sårade mina känslor.
Moderatorn sa till mig att jag hade dåligt beteende utan andledning. Känner att denna moderator var på deras sida och verkade inte gilla mig direkt. Jag sa till personerna jag konverserade med att jag fick ångest av det och ville att dom skulle sluta spamma mig. Jag var beredd att gå vidare men jag blev varnad av samma moderator. Har varit ganska nedstämd och känner att jag inte kan skriva om hundar eftersom denna moderator ogillade mig förmodligen.

Jag har ingen aning om vad jag ska gör. Hur ska jag sätta mig upp mot en moderator?
Jag är helt vilsen snälla hjälp! Denne person accepterar inte min ursäkt heller.

Du har fått flera bra svar. Som den här typen av diskussionsforum fungerar går det inte riktigt att lägga ansvaret på andra att sluta kommentera det man skriver. Vill man avsluta en diskussion får man helt enkelt sluta skriva själv, man måste inte svara på inlägg även om man är taggad i dem. Om man mår dåligt av en tråd och känner att man inte vill delta längre är det alltså rimligast att meddela folk att man lämnar diskussionen och inte längre kommer att svara.

Men för att undvika att få ångest av diskussioner här bör man tänka på några saker. Ett är att tänka på att "som man ropar får man svar". Om man uttalar sin åsikt på ett tvärsäkert sätt, som om det vore en sanning, så kan man också bli ifrågasatt på ett helt annat sätt än om man skriver just att det handlar om en åsikt, något man tror eller anser. Bland annat på Hundforumet finns det också ett gäng som är rätt inlästa på olika aspekter av hundar(jag är en av dem när gäller vissa saker), och i sådana lägen blir det extra tydligt att man måste göra skillnad på när man skriver en personlig åsikt och när man delger något som går att backa upp med fakta.

Sedan kan jag absolut förstå att det kan vara jobbigt när man är ny på forumet och kanske van vid mer "chattliknande" sociala diskussionsmedier(om nu någon förstår vad jag menar med det). Det är nog vanligt att man tillbringar rätt mycket tid med att läsa i början innan man börjar skriva svar i trådar. Det blir säkert extra jobbigt i delforum där folk har bra koll på varandra, och där är återigen Hund ett bra exempel.
Men det kommer garanterat ge sig och du kommer att känna dig lika trygg och hemma här som vem som helst.

Välkommen!
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
4 512
Senast: Ava22
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp