Bukefalos 28 år!

Modersinstinkten lever...

Jillybean

Trådstartare
..i allra hogsta grad hos Penny, var 2-ariga blandrastik aven fast hon ar steriliserad. Forra veckan sa forsvann namligen en av vara utekatter. Hon hade da tre ungar som var drygt tre veckor gamla. Tva av dem dog men vi hittade den tredje i sista stund, uttorkad, jattemager och forskrackt. :(
Jag hade mjolkersattning sedan tidigare och efter nagra dagars matning och vard sa madde hon mycket battre. Under den tiden sa sov och at hon. Nar hon piggnat till och borjat busa omkring hande nagot makalost; Penny "adopterade" henne! :banana:
Hon kan ju givetvis inte mata Dusty (hon ar ljusgra) men tvattar henne ivrigt och bar omkring pa henne med ett varsamt grepp med munnen om Dusty's skalle! :love: De sover tillsammans och nar Dusty ger sig ut pa upptacktsfard i huset sa foljer Penny efter for att "halla ordning" pa henne! :D

Hoppas bara att Dusty inte vaxer upp och tror att hon ar en hund hon ocksa! :eek: :D
 
Sv: Modersinstinkten lever...

Risken att Dusty tror att hon är hund är nog ganska stor :D
Turbo var ju liten när vi tog honom och han adopterade min hanhund direkt! "Hej är du min mamma??"

Tycker nog att Turbo har präglats ganska mycket av hundarna,
han vill ligga utfläkt på golvet i samma ställningar som dom ligger i.
Han bär gärna på sina leksaker, när han har varit ute så rusar han in..letar rätt på Hugo, spinner i högsta fart och försöker snutta på Hugos hals :angel:

Att Hugo finner sig i behandlingen förstår jag inte, men när kisse blir alltför påträngande så suckar Hugo och lägger sig på ett nytt ställe.


Men din tik var ju toppen som tog sig an kattungen, har ni sett till kattmamman ngt??
 
Sv: Modersinstinkten lever...

Åh vilken duktig hund du har!
 
Sv: Modersinstinkten lever...

Nej... :cry: An har jag inte gett upp hoppet, det finns manga bondgardar runtomkring och det har hant forut att en av vara katter gatt till nagon av dem och blivit inlasta i nagon lada.
 
Sv: Modersinstinkten lever...

Liten uppdatering: Vaknade inatt och behovde upp pa toa. Satte mig upp i sangen och borjade maka over Penny. Horde da ett litet pip och insag att hon burit Dusty upp trappen och in i var sang! :D
Dar lag Penny hoprullad som en kanelbulle med Dusty mitt i! :love:
 
Sv: Modersinstinkten lever...

Av någon anledning är ju din tik "bara" steriliserad, men jag har varit med om en kastrerad tik som tagit hand om kattungar.
 

Liknande trådar

Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 330
Senast: Inglorion
·
Övr. Hund Nu ar han hemma, palsbollen. I bilen pa vagen hem fick han namnet Kaiser. Han har redan imponerat pa husse genom att Sova hela vagen hem...
Svar
19
· Visningar
1 642
Senast: Bewildered
·
Hästhantering Vi har precis fatt hem tva nya valacker. Bada ar tre ar och har varit har i snart tva veckor. Vi slappte ihop de tva forra veckan och...
Svar
8
· Visningar
1 604
Senast: Anastacia
·
Övr. Hund Det har anknytning till Snuffsans trad men jag vill inte hora nagra forelasningar om vilken taskig hundagare jag ar som inte har pli pa...
2
Svar
39
· Visningar
2 810
Senast: KungTulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp