Mögel eller?

movi

Trådstartare
I samband med en förbesiktning innan vi flyttar så fick vi nerslag på lite mögel på kakelfogar och tvättmaskinslang. Av ren nyfikenhet några dagar efter tog jag bort plankorna som döljer rören från toan i klädkammaren vägg i vägg med toan, rören går sen vidare ut i trapphuset och andra lägenheter mm så jag ser imte så långt. Rören är visserligen gamla, tror huset byggdes på 60-talet. Men är det normalt att dom ser ut så här då?
 

Bifogade filer

  • Collage 2020-01-22 05_10_03.jpg
    Collage 2020-01-22 05_10_03.jpg
    152,4 KB · Visningar: 127
Det är svårt att se men det ser inte så mysigt ut nej. Du får be någon titta på det där.
Hyresvärden är inkopplad, och vi har flyttat i helgen som var. Mest nyfiken på om man kan se om det bara är gamla rör eller mögel. För oss har det ingen roll egentligen, vi behöver imte betala nåt, men av nyfikenhet mest.
 
Det ser mögligt ut, renoverar hus just nu och stött på både vitt och svart mögel men inget som ser ut sådär.
Är det ngn isolering runt rören eller flagnande färg som gör att det ser luddigt ut?
 
Det ser mögligt ut, renoverar hus just nu och stött på både vitt och svart mögel men inget som ser ut sådär.
Är det ngn isolering runt rören eller flagnande färg som gör att det ser luddigt ut?
Det är nån form av isolering. Känns som typ torrt sprucket papper. Så själva rören syns inte.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 044
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
702
Hemmet Sen vi flyttade in här har vi känt en konstig lukt (unken och fuktig) när man kommer hem, sambon tror att det är från avloppet och jag...
Svar
9
· Visningar
4 930
Senast: mimmipigg
·
Q
Hästmänniskan Vi, jag och min sambo har stora problem med vår hyresvärd. Vi har en lägenhet i en förort och längtar ut på landet. Av en ren slump red...
2
Svar
29
· Visningar
3 605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp