Mördarsnigelns otursdag

Jag måste joina plockarklubben.. Hur jag nu ska hinna det.. Menmen det får gå.
Men hur mördar jag dem bäst?
Ni som hugger huvudet av, blir det inte slirigt och halt om ni bara låter alla halshuggna äckel ligga kvar?
Ös på mig ert bästa tips 😇.

Jag klipper som sagt huvudet av dem, brukar låta dem ligga. Bara de som är riktigt stora kastar jag iväg in i en buske eller liknande. Visst att de drar till sig fler sniglar, men som någon sa innan känns det irrelevant i sammanhanget.

Någon gång har jag lagt några i en liten hög på ett strategiskt ställe. Då kunde jag klippa ett gäng till senare på kvällen som var där och kalasade :yuck:
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Idag är det mördarsnigelns otursdag! Meningen att dagen ska ge en omfattande attack på detta odjur. Den heter också officiellt...
2
Svar
26
· Visningar
1 379
Senast: Nahar
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 335
Senast: cirkus
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 100
Senast: __sofia__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 526
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp