Mördarsniglar

gammalek

Trådstartare
Min trädgård har invaderats av mördarsniglar... Vad gör man? Jag plockar och dödar varje dag men de blir bara fler och fler. Funkar det med myskankor? Äter de miljoner sniglar per dag? Vad mer går att göra?
 
Ok, det går ju att vattna med parasiter som infekterar sniglarna, de infekterar dock alla sniglar och snäckor. Men det är en möjlighet när du bor så avskilt att du faktiskt kan bli av med dom.
Det får jag nog ta till, för det här är vedervärdigt 😫 Tack för tipset!
 
http://sciencenordic.com/only-one-way-get-rid-spanish-slugs

Vet inte riktigt hur definitivt det där är, finns det mindre arbetsamma sätt så är det ju toppen.
Jag gör inget annat än plockar och det tar aldrig slut... Så jag måste hitta ytterligare en metod, för det här är övermäktigt. Nematoder får det bli. Såg nyss att nu har de spridit sig till vallen och åkern - och då är det kört att plocka.
Ett tips till alla som vill undvika att få hem dem: kolla pallkragar om ni beställer nåt. Jag köpte nya altandörrar som levererades på pallkragar, som måste varit fulla med ägg. Bläääää
 
Jag gör inget annat än plockar och det tar aldrig slut... Så jag måste hitta ytterligare en metod, för det här är övermäktigt. Nematoder får det bli. Såg nyss att nu har de spridit sig till vallen och åkern - och då är det kört att plocka.
Ett tips till alla som vill undvika att få hem dem: kolla pallkragar om ni beställer nåt. Jag köpte nya altandörrar som levererades på pallkragar, som måste varit fulla med ägg. Bläääää
Det där är min värsta mardröm. :wtf:
Det finns bostadsområden i min kommun som är översvämmade, och seriöst - jag skulle flytta om det kom hit till min by.
 
Robotgräsklippare! Vi köpte robotgräsklippare i våras och tycker att vi har färre sniglar i trädgården. Kortare gräs gör det mindre trivsamt för sniglarna och robotgräsklipparen som går oftare än vi klippte förut dödar nog än och annan snigel.
 
Robotgräsklippare! Vi köpte robotgräsklippare i våras och tycker att vi har färre sniglar i trädgården. Kortare gräs gör det mindre trivsamt för sniglarna och robotgräsklipparen som går oftare än vi klippte förut dödar nog än och annan snigel.
Bra idé! Det borde rimligen ha effekt.
 

Liknande trådar

Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 520
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
656
IT & mobiler Är det någon som har bra tips på en slimmad app för anodroid för att göra anteckningar över tid? Jag har börjat väga mig lite mer...
Svar
6
· Visningar
403
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 092
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp