Mörkbrunt kiss.

G

GaurdianAngel

Var ute och gick med min häst idag. När han stannade och kissade så var det väldigt gult och i slutet var det nästan mörkbrunt. Vad kan det bero på? Har aldrig sett det förut och jag ser när han kissar åtminstonde en gång om dagen.
 
Sv: Mörkbrunt kiss.

Han kanske har druckit för lite vatten? Brukar bli väldigt koncentrerat då och mörkare ju mer koncentrerat det är.
 
Sv: Mörkbrunt kiss.

Han är väldigt duktig på att dricka, men det är klart, jag har inte någon koll på hur mkt han druckit just idag. Men han har hink och fri tillgång i hagen.
 
Sv: Mörkbrunt kiss.

Hästar med ex. korsförlamning kan få mörkt kiss... Men det kanske inte är aktuellt i ditt fall?
 
Sv: Mörkbrunt kiss.

Äter han ensilage/hösilage då brukar dom kissa mörkare....

Känns han varm runt/i öppningen av skapet? Min häst (23 år) har en gång haft på gränsen till någon typ av katarr och då var han varm....
 
Sv: Mörkbrunt kiss.

Han äter bra hö. Men jag har inte känt på skapet, nej. Får väl pilla lite när jag kommer dit i eftermiddag. :crazy: Då blir han väldigt glad...inte. :smirk:
 
Sv: Mörkbrunt kiss.

GaurdianAngel skrev:
Han äter bra hö. Men jag har inte känt på skapet, nej. Får väl pilla lite när jag kommer dit i eftermiddag. :crazy: Då blir han väldigt glad...inte. :smirk:
Det var då en kostig häst :D Min ena gamla häst kan väl inte se någon anledning att jag är där och "bryr" mig.
Men min 6 åring ÄLSKAR att jag petar där :eek: Han kan stå och njuta hur länge som helst! Men då är ju han lite konstig :D
 
Sv: Mörkbrunt kiss.

Har du något träd i hagen där din häst går? tex Asp?, av vissa typer av bark kan hästarna nästan få blod färgat kiss, ser jätte läskit ut och man sätter nästan hjärtat i halsen, men ta det lungt om du känner igen dig att du har några träd i hagen som nu på vårkanten börjar smaka gott.
 
Sv: Mörkbrunt kiss.

A-a skrev:
Har du något träd i hagen där din häst går? tex Asp?, av vissa typer av bark kan hästarna nästan få blod färgat kiss, ser jätte läskit ut och man sätter nästan hjärtat i halsen, men ta det lungt om du känner igen dig att du har några träd i hagen som nu på vårkanten börjar smaka gott.
Tack att du skrev det, för jag har hållit på och ge mina hästar aspar att ganga på! Då behöver jag itne åka till vet. om jag upptäcker blodfärgat kiss!! Jag hade då ingen aning om att bark kan färga!!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
528
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
579
Hundhälsa Vet inte om detta är en löjlig fråga, men min tikvalp på 4 månader har börjat kissa onormalt mycket, både ute och inne. Det kan va att...
Svar
3
· Visningar
590
Senast: Lhas
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 265
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp