Mörkhårig och början på gråa strån.

Fibusen

Trådstartare
Ja nu går det bara utför tydligen! 🤣 Stel som ett kylskåp och gråa hårstrån som 33-åring...

Gissar (hoppas?) att det finns fler här inne? Hur gör ni? Färgar ni håret ofta eller struntar ni i dom gråa stråna och låter det ha sin gång?

Än så länge så är det inte många, men blir märkbart fler och fler. Det var längesen jag färgade håret öht och tänkte att nu ska jag skippa det för att få ett friskare och starkare hår, och nu när jag har kanske 1-2 decimeter kvar bara av det färgade håret så kommer det gråa så det är dags att slänga i färg iallafall...Eller.....?

Nu sitter jag här och funderar på om jag helt enkelt ska strunta i det och bli mer och mer gråhårig, om jag ska färga, eller om man ska göra en tex balayage och lägga in lite kallare slingor varje färgning så det inte blir lika tydligt?

Är ju så mörkhårig så det syns ju ganska väl...

Hur har ni gjort?
 
Ja nu går det bara utför tydligen! 🤣 Stel som ett kylskåp och gråa hårstrån som 33-åring...

Gissar (hoppas?) att det finns fler här inne? Hur gör ni? Färgar ni håret ofta eller struntar ni i dom gråa stråna och låter det ha sin gång?

Än så länge så är det inte många, men blir märkbart fler och fler. Det var längesen jag färgade håret öht och tänkte att nu ska jag skippa det för att få ett friskare och starkare hår, och nu när jag har kanske 1-2 decimeter kvar bara av det färgade håret så kommer det gråa så det är dags att slänga i färg iallafall...Eller.....?

Nu sitter jag här och funderar på om jag helt enkelt ska strunta i det och bli mer och mer gråhårig, om jag ska färga, eller om man ska göra en tex balayage och lägga in lite kallare slingor varje färgning så det inte blir lika tydligt?

Är ju så mörkhårig så det syns ju ganska väl...

Hur har ni gjort?
Här färgas inte. Gillar mitt gråa stänk.
 
Jag struntar i det. Eller det händer att jag färgar håret men inte på grund av de gråa hårstråna. Tror det började för några år sedan och jag är 37 år nu. En kollega gjorde en slags sidecut och lät den rakade sidan vara grå. Det var jätte häftigt men tyvärr kände hon sig inte bekväm och färgade över.
 
Ja nu går det bara utför tydligen! 🤣 Stel som ett kylskåp och gråa hårstrån som 33-åring...

Gissar (hoppas?) att det finns fler här inne? Hur gör ni? Färgar ni håret ofta eller struntar ni i dom gråa stråna och låter det ha sin gång?

Än så länge så är det inte många, men blir märkbart fler och fler. Det var längesen jag färgade håret öht och tänkte att nu ska jag skippa det för att få ett friskare och starkare hår, och nu när jag har kanske 1-2 decimeter kvar bara av det färgade håret så kommer det gråa så det är dags att slänga i färg iallafall...Eller.....?

Nu sitter jag här och funderar på om jag helt enkelt ska strunta i det och bli mer och mer gråhårig, om jag ska färga, eller om man ska göra en tex balayage och lägga in lite kallare slingor varje färgning så det inte blir lika tydligt?

Är ju så mörkhårig så det syns ju ganska väl...

Hur har ni gjort?

Jag (snart 46 år) trivs inte med mina grå strån så jag färgar håret. Inte alltid jag ids göra det dock och det är ingen katastrof om de kommer fram ett tag :D

Men visst, lite åldersnoja har jag... och är tacksam för mina gener som gör att jag ser yngre ut än vad jag är :laugh: Sedan är ovan lite med glimten i ögat, jag är inte hysterisk över att åldras. Det är liksom svårt att hindra :p
 
Jag får också några grå strån här och var. Färgar ju ändå så det spelar egentligen ingen roll.
Gillar tanken på att bli gammal 😁
 
Jag har snälla gener i dt avseendet. Inte så många procent grått. I grunden blond - eller cendré ;)

Jag färgar rött för närvarande men skiter i om det gråa märks.

En av mina bästa vänner är i stort sett vithårig men färgar det mörkt brunt mot svart. I klartext ser det för jävlig ut när det växer ut. Hon lägger i färg i benan men när håret delar sig bak så är det som ett piano.... Har frågat henne om hon ska sluta färga men fått svaret - ALDRIG! :D

Tycker grått är rätt snyggt. Speciellt om ursprungsfärgen är mörk!! Jag gillar skimlar också. Hänger det ihop tro. 😃
 
Jag har inte så mycket grått tack vare en syster som envisas med att dra av det :meh: Men jo, 32 och börjar få fler och fler grå strån. Jag färgar inte och har svårt att tro att jag kommer göra det - är överlag ganska obrydd och för lat för att orka färga.
 
Jag har också fått en del gråa strån. Det stör mig inte så mycket, då jag färgar det hur som helst, då jag inte trivs i min egen färg.
Har varit vanska så inställd på att tidigt få gråa strån då det varit så i en del av släkten.
 
Jag HATAR mina vita strån och färgar i en färg som ligger nära min egen. Färgar hemma, varannan månad eller så.
 
Jag fick mina första gråa strån när jag var 26 (är nu 43). Sedan har de grå stråna blivit fler i perioder i samband med stressiga delar av livet. Jag har färgat håret under större delen av den tiden - och innan, mest för att jag inte gillar min originialfärg. Nu har det inte blivit av på ett gäng år så de grå stråna har blivit en gråslinga vid sidan av luggen, ser lite coolt ut.
 
Jag har dåliga hårfärgsgener (Tack för det pappa... :cautious: ) och är ganska mycket grå i håret fast att jag inte är alldeles helt lastgammal. Var mörkbrunhårig (såg nästan svarthårig ut, med liksom ett rött drag i) förut. Nu ser det enligt maken nästan lite guldblont ut, men jag ser nog det gråa mer än han gör... 😅
34543
Som ni ser gör jag inget åt det utan låter förfallet ha sin gång. :D
 
Ja nu går det bara utför tydligen! 🤣 Stel som ett kylskåp och gråa hårstrån som 33-åring...

Gissar (hoppas?) att det finns fler här inne? Hur gör ni? Färgar ni håret ofta eller struntar ni i dom gråa stråna och låter det ha sin gång?

Än så länge så är det inte många, men blir märkbart fler och fler. Det var längesen jag färgade håret öht och tänkte att nu ska jag skippa det för att få ett friskare och starkare hår, och nu när jag har kanske 1-2 decimeter kvar bara av det färgade håret så kommer det gråa så det är dags att slänga i färg iallafall...Eller.....?

Nu sitter jag här och funderar på om jag helt enkelt ska strunta i det och bli mer och mer gråhårig, om jag ska färga, eller om man ska göra en tex balayage och lägga in lite kallare slingor varje färgning så det inte blir lika tydligt?

Är ju så mörkhårig så det syns ju ganska väl...

Hur har ni gjort?

Min sambo är 26 och börjar bli gråhårig med brunsvart hår. Tycker det är fint! Skulle inte göra något om jag själv blev gråhårig nu.
 
Äh. Än orkar jag inte bry mig. Har viktigare saker att tänka på än det där. Lite för pipig med vad för färg jag skulle använda med. Vetesjutton om det finns miljömärkt hårfärg, hittar jag ingen blir det inget färgande sen heller.
 
Jag har nyligen slutat färga, för jag hoppas på att bli så där fint silverhårig... Men tycker det är stor skillnad på de grå hårstråna, de är liksom grövre?
 
Jag älskar mina gråa/vita hår och dessa färgas icke över. Har haft gråa/vita hår sedan jag var 17-18 eller något sådant och då var det kanske inte jättefestligt men nu känner jag liksom att jag är glad för dom.
 
Jag älskar också grått hår, tycker det är döläckert! Min mamma hat sån där riktigt ljusgrå färg, hur fint som helst. Så för den sakens skull så gör det inget om det blir ljusare, men vägen dit är ju lång... Känns som om det är värst nu, nu är det så pass få så dom utmärker sig ju extremt. Men samtidigt, börjar jag färga så blir det ju tillslut bara en grå utväxt, det kanske är enklare att bara låta det vara och bli naturligt grått, som är jättefint!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 033
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
1 946
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 871
Senast: honung
·
Kropp & Själ Jag skaffade linser för ett par veckor sedan, det var kanske 10 år sedan sist och det var ju sådär att se sin spegelbild igen. 1) jag...
2
Svar
29
· Visningar
2 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp