Mörkhårig och början på gråa strån.

Jag har ljusbrunt hår, är 39 år och har också börjat få lite grått. Färgar inte, antar jag skulle tappa rubb och stubb om jag gav mig på det eftersom det är i så dåligt skick.
 
Jag började få gråa hår vi 26 års ålder, kommer ihåg chocken när jag upptäckte det i hissen på jobb! Jag gillar tanken på att bli äldre, så jag färgar inte över de. Men så är jag hyfsat ljus i håret och kör ombre/ baylage och tonar liksom in det. Jag är nöjd. :)
 
Började bli grå runt 30 och färgade några år. Men när utväxten blev alltmer tydlig (är mörkhårig) och jag behövde färga oftare orkade jag inte längre. Är nu 40 och har inte färgat håret på ca 4 år. Känns bra.
 
Jag har ljusbrunt hår, är 39 år och har också börjat få lite grått. Färgar inte, antar jag skulle tappa rubb och stubb om jag gav mig på det eftersom det är i så dåligt skick.
Alltså, sådan här tycker jag är så kul, kommer ihåg ditt nick sen forever typ och trodde du var minst 15 år äldre än 39. Typ rena barnet fortfarande. ;)
 
Ja nu går det bara utför tydligen! 🤣 Stel som ett kylskåp och gråa hårstrån som 33-åring...

Gissar (hoppas?) att det finns fler här inne? Hur gör ni? Färgar ni håret ofta eller struntar ni i dom gråa stråna och låter det ha sin gång?

Än så länge så är det inte många, men blir märkbart fler och fler. Det var längesen jag färgade håret öht och tänkte att nu ska jag skippa det för att få ett friskare och starkare hår, och nu när jag har kanske 1-2 decimeter kvar bara av det färgade håret så kommer det gråa så det är dags att slänga i färg iallafall...Eller.....?

Nu sitter jag här och funderar på om jag helt enkelt ska strunta i det och bli mer och mer gråhårig, om jag ska färga, eller om man ska göra en tex balayage och lägga in lite kallare slingor varje färgning så det inte blir lika tydligt?

Är ju så mörkhårig så det syns ju ganska väl...

Hur har ni gjort?

Jag fick gråa hår i luggen som 22-åring... :) tonade o färgade håret, men gav upp vid 40 typ, för då VAR jag gråhårig. :D
 
Jag är 32 och har troligen sett mina första gråa hårstrån. Jag stod länge i spegeln och kollade helt fascinerad av stråna. I mina ögon var det något ”häftigt” över det (i brist på bättre ord).

Jag färgar inte för att håret är grått, i så fall färgar jag för att jag vill ha en annan hårfärg. Saknar min röda hårfärg och den lär komma tillbaka inom en snar framtid.
 
Jag har färgat håret sen jag var 13 år och nu är jag 52. Förr kunde jag vänta upp till sex veckor mellan färgningarna men nu har jag blivit så pass grå att fyra är den absoluta gränsen. En gång i tiden färgade jag det svart, sen blev det svartbrunt, sen mörkbrunt, och nu en ljusare variant av mörkbrunt för att inte kontrasten ska se alltför stor ut. Jag kommer att fortsätta färga håret tills det inte finns några tillräckligt ljusa nyanser:p

Upptäckte mina första gråa hår när jag var 27 men jag har fortfarande svårt att acceptera dem.
 
Alltså, sådan här tycker jag är så kul, kommer ihåg ditt nick sen forever typ och trodde du var minst 15 år äldre än 39. Typ rena barnet fortfarande. ;)
Vad intressant! Hur kan det komma sig att du trodde det? Jag har varit med här sedan....2004 tror jag, och då var jag 24. Så jädrans ung jag var och inte ett dugg torr bakom öronen alltså!:o:D
 
Vad intressant! Hur kan det komma sig att du trodde det? Jag har varit med här sedan....2004 tror jag, och då var jag 24. Så jädrans ung jag var och inte ett dugg torr bakom öronen alltså!:o:D
Ingen aning, antagligen för att jag har en viss förnekelse om min egen (ålders-) levnadsexistens, men för du verkar klok, mogen och så har du BARN. Vilket är så himla vuxet.
 
Ingen aning, antagligen för att jag har en viss förnekelse om min egen (ålders-) levnadsexistens, men för du verkar klok, mogen och så har du BARN. Vilket är så himla vuxet.
Snällt skrivet! Tack!
Men oj så gammal jag känner mig när jag tänker på att mitt äldsta BARN faktiskt når den vuxna åldern av 18 om bara 6 månader, sanslöst otroligt! Och mitt yngsta, som jag skrev en del om här när jag hade problem med hennes pappa, blir tonåring i år. Jag ÄR gammal. Och gråhårig. :D Och jag minns mitt 24 åriga buke jag som trotsig, ung och okunnig på livet! :rofl: Vi skulle haft en tråd där vi tittade tillbaka på vårt första "buke-jag", hur vi upplever vår förändring!:angel:
 
Snällt skrivet! Tack!
Men oj så gammal jag känner mig när jag tänker på att mitt äldsta BARN faktiskt når den vuxna åldern av 18 om bara 6 månader, sanslöst otroligt! Och mitt yngsta, som jag skrev en del om här när jag hade problem med hennes pappa, blir tonåring i år. Jag ÄR gammal. Och gråhårig. :D Och jag minns mitt 24 åriga buke jag som trotsig, ung och okunnig på livet! :rofl: Vi skulle haft en tråd där vi tittade tillbaka på vårt första "buke-jag", hur vi upplever vår förändring!:angel:
Jag blir 31 i år och har inga barn, tänker att ev. barn får bli när jag hunnit bli vuxen först. :D

Själv är jag glad att det var någon krasch (?) som gjorde att en himla massa trådar har försvunnit. Hade nog fått ta fram mitt skämstäcke annars och gömma mig under. :o
Fast jag tänker att jag har nog bara blivit mer "jag". Finns inget att förbättra. *host* *harkel* :angel::angel::angel::angel::angel::angel:
 
Jag går och hoppas på grått, men har dåliga gener för det. Morfar hade bara enstaka vid 80, mamma är 65 och har bara lite grått. Jag har just nu lila-blond-ish.
 
Jag har inte fått några gråa strån än men - det är fint med grått! Jag hade låtit det vara kvar👍
 
Ja nu går det bara utför tydligen! 🤣 Stel som ett kylskåp och gråa hårstrån som 33-åring...

Gissar (hoppas?) att det finns fler här inne? Hur gör ni? Färgar ni håret ofta eller struntar ni i dom gråa stråna och låter det ha sin gång?

Än så länge så är det inte många, men blir märkbart fler och fler. Det var längesen jag färgade håret öht och tänkte att nu ska jag skippa det för att få ett friskare och starkare hår, och nu när jag har kanske 1-2 decimeter kvar bara av det färgade håret så kommer det gråa så det är dags att slänga i färg iallafall...Eller.....?

Nu sitter jag här och funderar på om jag helt enkelt ska strunta i det och bli mer och mer gråhårig, om jag ska färga, eller om man ska göra en tex balayage och lägga in lite kallare slingor varje färgning så det inte blir lika tydligt?

Är ju så mörkhårig så det syns ju ganska väl...

Hur har ni gjort?
Varit grå spräcklig hela livet! så jag känner inte till något annat. nej färgar inte håret.
 
Tillägg, för några år sen spenderade jag MYCKET pengar och tid på att färga håret grått! Grannyhair😍
Grått hår naturligt vore ju drömmen!
 
Mitt hår började få ett annat "blänk" på något vis när jag närmade mig 30. Nu är jag snart 32 och får nog snart acceptera faktum, det börjar bli så många vita strån nu att det snart inte är hållbart att rycka bort. Kritvita är de också så de syns tydligt mot mitt mörkbruna hår även om de inte är överdrivet många.

Mår fruktansvärt dåligt över detta. Bryr mig inte så mycket rent estetiskt men jag har en enorm ångest över mitt åldrande och känner hur livet riktigt rinner iväg och gråa hår är ett alltför tydligt tecken för mig att det liksom börjar närma sig slutet så att säga.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 027
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
1 920
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 857
Senast: honung
·
Kropp & Själ Jag skaffade linser för ett par veckor sedan, det var kanske 10 år sedan sist och det var ju sådär att se sin spegelbild igen. 1) jag...
2
Svar
29
· Visningar
2 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp