Jag ska köpa möss!! Jag håller på att få spel på att inte ha några "husdjur" som man kan interagera med, och jag landade nyss i att en trio möss låter som en lagom ambitionsnivå. Troligen föds det ett par kullar efter nyår eller i slutet på januari, jag vill helst ha möss utan för mycket vitt.

Särbo har redan börjat planera för hur vi bäst ska kunna videoövervaka buren :-).
 
Jag ska köpa möss!! Jag håller på att få spel på att inte ha några "husdjur" som man kan interagera med, och jag landade nyss i att en trio möss låter som en lagom ambitionsnivå. Troligen föds det ett par kullar efter nyår eller i slutet på januari, jag vill helst ha möss utan för mycket vitt.

Särbo har redan börjat planera för hur vi bäst ska kunna videoövervaka buren :-).
Jaaa!! Då kan jag ju stilla min gnagarabstinens genom att följa dina möss :love::love::love::love::love:
 
Jaaa!! Då kan jag ju stilla min gnagarabstinens genom att följa dina möss :love::love::love::love::love:
Ja. Jag älskar ju Chili (min crested) men så mycket till sällskapsdjur är ju inte reptiler så att säga... Ska åka iväg till ikea nån ledig dag framöver och börja fixa med bur och sådant.
 
Om ni inte sett detta innan så rekommenderar jag George the mouse in a log pile house :love: En fotograf som byggt hus åt vilda möss och tar urgulliga bilder och videos på dem:
Facebook
Hemsida

https%3A%2F%2Fwww.unilad.co.uk%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F05%2Ftiny-hobbiton-mice-village-1.jpg

x240

EVB3i32WAAINeon.jpg

images

George-the-Mouse-in-a-log-pile-house1.jpg

45841123_256086828592358_5134849928849260544_n.jpg
 
Jag ska köpa möss!! Jag håller på att få spel på att inte ha några "husdjur" som man kan interagera med, och jag landade nyss i att en trio möss låter som en lagom ambitionsnivå. Troligen föds det ett par kullar efter nyår eller i slutet på januari, jag vill helst ha möss utan för mycket vitt.

Särbo har redan börjat planera för hur vi bäst ska kunna videoövervaka buren :-).
På mus.ifokus finns det flera seriösa och duktiga uppfödare om du letar efter något speciellt eller bara väldigt trevliga möss! :)
 
Nu är buren färdigbyggd och inredd. Jag har kört på en IKEA Samla 130liter och satt dit nät och fixat hål för flaskan osv.
Fyllt på rejält med hampströ, toarullar, kartonger, äggkartonger, sten och grenar... De ha fått lite halm, lite hushållspapper och vassvippor att bädda med. Fem dagar kvar nu!
 
Nu är buren färdigbyggd och inredd. Jag har kört på en IKEA Samla 130liter och satt dit nät och fixat hål för flaskan osv.
Fyllt på rejält med hampströ, toarullar, kartonger, äggkartonger, sten och grenar... De ha fått lite halm, lite hushållspapper och vassvippor att bädda med. Fem dagar kvar nu!
Bild!
 
Här är nästa. Jag är egentligen mest sugen på att göra naturlikt, men de älskar ju kartonger så...
 

Bifogade filer

  • 268645123_3261927247461737_4563690221800065471_n.jpg
    268645123_3261927247461737_4563690221800065471_n.jpg
    12,3 KB · Visningar: 105
De flyttade in i fredags! Första dagen var de ute och sprang mycket, de for runt som galningar och utforskade och stökade. Men nu har de mest hållt sig i sitt hus när jag är vaken/hemma, de verkar mycket mer rädda NU än den där första dagen? Är lite osäker på vad bästa taktik för att tämja dom är, de har ju så väldigt många gömställen. Jag vet ju att jag stör dom lite om jag lyfter på deras hus men det känns ju som jag ändå måste "räkna in" dom och se att de är ok varje allihop innan jag lägger mig.
 
De flyttade in i fredags! Första dagen var de ute och sprang mycket, de for runt som galningar och utforskade och stökade. Men nu har de mest hållt sig i sitt hus när jag är vaken/hemma, de verkar mycket mer rädda NU än den där första dagen? Är lite osäker på vad bästa taktik för att tämja dom är, de har ju så väldigt många gömställen. Jag vet ju att jag stör dom lite om jag lyfter på deras hus men det känns ju som jag ändå måste "räkna in" dom och se att de är ok varje allihop innan jag lägger mig.
Går det inte att locka fram dem med jättegod mat? Lägga till exempel små bitar lax på ett litet fat och sätta sig och vänta tills de kommer fram och räkna in dem på det viset?

Tänker mig att de behöver få landa lite i sin miljö först om de är så rädda?
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag/vi har ett problem med en utav hästarna i stallet som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka. Igår tog jag den aktuella hästen i...
Svar
4
· Visningar
1 707
Senast: Leoni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 537
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 443
D
Däggdjur Hej, Fick för några dagar sedan hem en lejonhuvad kaninhona på 12 veckor. I början var hon jätterädd och så fort man ens kom in i...
Svar
8
· Visningar
1 331
Senast: dancehall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp