M

Mirrah

Hej alla, jag har några frågor ang. möss som jag hoppas någon muskunnig kan svara på.

1. Kan de äta ihjäl sig?
2. Finns det ngt de inte tål?
 
Choklad, giftiga växter tål de inte iaf. Mer vet jag inte... :angel: Men tror de är laktosintoleranta som råttor? För mycket fett är ju inte heller bra förstås.
 
Kan och kan kan de säkert - människor kan ju också äta ihjäl sig - men risken är nog ganska liten, för att inte säga obefintlig.

Vilda möss äter väl vad de får tag i, utom giftiga växter. Choklad och annat "människogodis" är väl inte så hima nyttigt det heller. ;) I övrigt är väl ev. allergier ganska individuella, precis som det finns katter som är allergiska mot viss kattmat.
 
Det är väl rätt uppenbart att giftiga växter inte är bra? He he, du e smart du ju... :smirk:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vad har ni för mössa nu? Jag har en helt vanlig mössa. Hatar egentligen mössa, men fryser numera något så kolossalt så jag får klä på...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 632
Senast: Motacilla
·
Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
2 728
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
Svar
5
· Visningar
716
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 143
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp