Möte på vår tid i hundhall.

Nota

Trådstartare
Vi hade en bokad tid i hundhallen vi tränar i och när vi kom dit så satt kring åtta personer och hade möte i hallen och sa att vi kunde träna trots att dom satt där.
Vi kände oss genast obekväma och kunde heller inte ta in en av våra hundar då hon inte funkar bra med andra hundar och mötesdeltagarna hade hundar under bordet så hon fick sitta i bilen en timme istället för att träna.
Vi tränade litegrann med dom andra hundarna men kände oss iaktagna(hjärnspöken hos oss vi vet) av "publiken och min kompis blev lite ledsen och kände att hennes betalda tid var helt i onödan den här gången.
Tycker ni det är ok att ha ett möte på någons bokade träningstid?
Min kompis har idag mejlat och vill ha pengarna tillbaka eller en ny tid.
 
Vi hade en bokad tid i hundhallen vi tränar i och när vi kom dit så satt kring åtta personer och hade möte i hallen och sa att vi kunde träna trots att dom satt där.
Vi kände oss genast obekväma och kunde heller inte ta in en av våra hundar då hon inte funkar bra med andra hundar och mötesdeltagarna hade hundar under bordet så hon fick sitta i bilen en timme istället för att träna.
Vi tränade litegrann med dom andra hundarna men kände oss iaktagna(hjärnspöken hos oss vi vet) av "publiken och min kompis blev lite ledsen och kände att hennes betalda tid var helt i onödan den här gången.
Tycker ni det är ok att ha ett möte på någons bokade träningstid?
Min kompis har idag mejlat och vill ha pengarna tillbaka eller en ny tid.
Nej, det är inte ok när ni betalat för att använda hallen för träning. I synnerhet inte ok när de dessutom har hundar med sig vilket stör er träning av era hundar.
 
Vi hade en bokad tid i hundhallen vi tränar i och när vi kom dit så satt kring åtta personer och hade möte i hallen och sa att vi kunde träna trots att dom satt där.
Vi kände oss genast obekväma och kunde heller inte ta in en av våra hundar då hon inte funkar bra med andra hundar och mötesdeltagarna hade hundar under bordet så hon fick sitta i bilen en timme istället för att träna.
Vi tränade litegrann med dom andra hundarna men kände oss iaktagna(hjärnspöken hos oss vi vet) av "publiken och min kompis blev lite ledsen och kände att hennes betalda tid var helt i onödan den här gången.
Tycker ni det är ok att ha ett möte på någons bokade träningstid?
Min kompis har idag mejlat och vill ha pengarna tillbaka eller en ny tid.
ABSOLUT inte okej! Jag hade blivit jättesur. Var det "hallägarna" som hade mötet hade jag på plats låtit dem få veta hur jag kände. Hade om möjligt nyttjat en annan hall fortsättningsvis.
Skulle jag råkat ut för samma sak med min hund hade det varit pengar rakt i sjön. Hon klarar inte av att träna med andra hundar runt och jag som fortfarande är novis i hundvärlden hade känt mig fruktansvärt iakttagen och obekväm.
 
Nej det är inte ok. Varför sa ni inte till om att ni ville träna själva och att de fick ha sitt möte någon annanstans? Tror inte ni kommer få några pengar tillbaka tyvärr eftersom ni inte sa något.
Vi trodde dom haft samträning och höll på att fika klart men sen märkte vi att så var inte fallet, nej jag vågar inte säga till åtta personer att lämna en lokal så tuff är inte jag dessutom var det min kompis som bokat tiden, sen blir man väl lite tagen på sängen sådär när man inte alls är beredd på att det ska sitta ett helt gäng i lokalen när man förväntar sig att det ska vara tomt.
 
ABSOLUT inte okej! Jag hade blivit jättesur. Var det "hallägarna" som hade mötet hade jag på plats låtit dem få veta hur jag kände. Hade om möjligt nyttjat en annan hall fortsättningsvis.
Skulle jag råkat ut för samma sak med min hund hade det varit pengar rakt i sjön. Hon klarar inte av att träna med andra hundar runt och jag som fortfarande är novis i hundvärlden hade känt mig fruktansvärt iakttagen och obekväm.
Önskar man varit så tuff :)
 
I min närmaste hundhall står det i reglerna att man inte får vara där (inklusive utrymmet med bord och stolar) om man inte frågar de som bokat om det är ok, detta oavsett om man har hund med eller inte. Känns självklart, men förstår nu att det kan vara bra att det är nedskrivet.
Ja vi blev chockade, vi har aldrig varit med om liknande innan och har tränat både privat och samträning i den här hallen i flera år.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
19 837
Senast: kolblakkur
·
Hundhälsa Jag har en schäferhane på 3 år. En energisk kille med mycket känslor och ganska dålig självkontroll. Han har alltid haft myror i kroppen...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 505
Senast: Raderad medlem 94602
·
Kropp & Själ Behöver era kloka råd nu känner jag.. varnar för att det blir långt.. Jag har diagnosen svårt Tvångssyndrom som en del av er här inne...
2
Svar
27
· Visningar
2 858
Senast: _FiA_
·
Relationer En av mina bästa kompisar är här en vecka och hälsar på tillsammans med hennes pojkvän. Men jag har knappt träffat dom :( De kom hit...
Svar
15
· Visningar
2 714
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp