Molo Polaris Vinteroverall

KING88

Trådstartare
Har aldrig haft någon, men funderar på en till vintern till min 2åring!

Ris & Ros motages tacksammt, bara det bästa är gott nog åt mina barn:love:
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Har inte testat den men vill slå ett slag för Reimatecoverallerna av ballongmodell. Har fungerat ypperligt i den norrländska vintern.
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Var bor du, kan man räkna med mycket snö eller barmark? Jag vet inget om just den overallen men den är så vitt jag kan se väldigt lik PoPs klassiska bävernylonoverall, och den har funkat väldigt bra på mina barn här i Stockholm (tål alltså en del barmarkslek). Ett tips är annars att fråga förskolepersonalen, de brukar ha erfarenhet av många olika overaller.
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Jag bor vid Upplands kusten. Men lika bra att förbereda sig för en lika vinter som vi hade 09/10!

Denna overall är tillverkad i 100%Polyamid. Gillar när dom är lite "tunnare" med ett varnt foder gärna fleece, alla fall i rummpan, så det är varmt å gott när dom sitter i snön!

Foreslå gärna andra overaller som ni tycker e bra:)
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Har ingen erfarenhet av molos overaller, men de är lite för dyra för vår plånbok.
Vi kommer att ha en beg pop-overall och så ska vi köpa en overall på coop.
Coop har fått bäst i test på sina overaller 2 år i rad och de kostar inte skjortan heller :).
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Jag tycker den är på tok för dyr faktiskt.

JAg gör som Nisse och siktar på en från Coop, bäst i test som sagt, och kostar runt 800 har jag för mig.
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

*kl*

Vi kommer nog köra på Reima i år, har bara hört mycket positivt om den overallen och den fick bäst i test ( samma poäng som coops ). Molos fick bra på testet men har sämre slitstyrka.
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

KL

Förra året hade dottern overall från Lindex. Den funkade kanon, hade den dagligen på förskolan. Vi bor i Göteborg så slask klarar den :D Fast förra vintern var det mycket snö för att vara i Göteborg. Men vi var mycket nöjda med den och kommer köpa en i år igen. Kostar väl 7-800 kronor.
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Tack alla för era erfarenheter å förslag!
Till dottern som är äldre köper jag Didriksons och är jätte nöjd, bra plagg till bra pris!
Men till sonen 2år vill jag gärna ha värmen i rummpan!!
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Min 2,5åring hade Molos polarisoverall förra vintern och det blir sannolikt en likadan i år (om inte den gamla passar, det är nog på gränsen, den var lite stor förra året), vi var väldigt nöjda med den. Läckte inte en enda gång (fast vi hade galonbrallor ovanpå när det var som blötast när snön smälte), hon rörde sig bra i den trots fleecetröja under, och den torkar snabbt på utsidan. Och det skadar ju inte att de är jättesnygga :angel:
Hon hade den alltså både hemma och på dagis, och den ser efter en säsong ut som ny trots att dottern är en vilde. Varm och go var den också, vi behövde aldrig ha fleecebyxor under utan bara fleecetröja (den är mer fodrad nertill).

Något värt att tänka på är att de är stora i storlek.
 
Senast ändrad:
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Reima (eller reimatec) har väl dyna i rumpan på vissa modeller. Kanske något att kolla upp?

Min (då) tvååring hade i vintras en mini a ture camillo som jag köpte begagnade. Den är alltså använd två vintrar och ser fortfarande nästan ny ut, superfräsch! :laugh:

Har inte bestämt vad det blir för overaller i vinter, börjar känna mig lite stressad. :D
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Reimatecen har i alla fall rumpdyna, vet inte med vanliga reiman.
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Men alla Reimaoveraller (vinter) är ju reimatec nu iaf, eller ja dom äldre modellerna av Reima kanske inte var i tec-serien eller ?
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Har ingen erfarenhet heller.
Har ingen aning om vad jag ska köpa till dottern i vinter. Hon är 3 nu och har hunnit mer 2 vintrar som dagisbarn. Då har hon haft en overall från ellos, kostade runt 800. Den höll torrt och varmt hela tiden. Den va me på dagis, i stallet och hemma. Den va lite för stor första året och lagom i vintras. Men nu e det dax att köpa en ny.
Velar om man ska ha 2-delad eller hel...
Funderar på om man ska köpa en overall till dagis och ett tvådelat att ha hemma.
Svårt det där!
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Har hört de om storleken! Vad hade din 2,5åring för storlek på sin Molo förra vintern? Min är 2år nu och kläderna jag köper nu till dagisstarten är i storlek 92!
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

86 förra vintern men då var hon ju drygt 1,5 år. Den passar dock fortfarande men den kommer inte räcka hela vintern. Så det blir en 92 i år (och hon blir 3 i mars). Smidigt om man kan prova den i butik först (även om man ändå kan köpa sen över nätet om man vill), det gjorde vi.
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Molo ska tydligen vara mer normala i storlek nu jämfört med tidigare.
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Ja årets overaller vet jag inget om, de har inte ens kommit i butik här, men förra årets var iallafall rejält tilltagna :)
Lustigt egentligen då jag vanligtvis upplever Molos kläder som rätt små i storlek.
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Kapar tråden lite. Hoppas att det är ok.

Vå dotter blir 1 i januari och vi funderar lite på om hon kommer att behöva overall. Hon har fått en fleeceoverall att ha i vagnen (i fodrad åkpåse med extra filt i om det är väldigt kallt). Räcker det för vagnfärder eller ska vi köpa en vanlig också? Hur gjorde ni som har barn som blev 1 runt senhösten/vintern/tidig vår?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 234
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 077
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 826
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 421
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp