Bukefalos 28 år!

Montera ihop plastrongen?

Corax

Trådstartare
Alltså. Pucko jag.
Jag gjorde misstaget att slänga in min bomulls-plastrong i tvättmaskinen här om dagen. När jag plockade ut den så var den ju i två delar. Inte kollade jag på hur den satt innan liksom. :o
Hur meckar jag ihop den på rätt sätt igen?
Jag har ju dels den delen som sitter runt halsen och sen ett 20 cm brett och 30 cm långt tygstycke.
Hur viker jag den snyggast? Eller är det bara att 'pula' in den i hålet igen sas?
 
Sv: Montera ihop plastrongen?

Men det där såg inte alls ut som en vanlig tävlingsplastrong. Inte var det snyggt heller. Är det inte en vanlig TS menar.
Så här gör jag.
Börjar med att vika den på längden. (med ändarna neråt) sedan trä igenom öglan. Efter detta lägger jag den ena änden över den andra och avslutar med att sätta ihop detta med plastrongnålen. Puffar till det hela så att det är snyggt innan nålen sätts fast.
 
Senast ändrad:
Sv: Montera ihop plastrongen?

Jo precis, jag menar en vanlig.

Med ändarna nedåt?
Det där med att lägga ena 'sidan' över den andra och sedan puffa upp den är jag Helt med på. Men hur ska den vara i öglan?

Jag tror jag måste gå till en ridsportaffär och snoka lite. *haha*
 
Sv: Montera ihop plastrongen?

Haha. Jag har ju tävlingsskjortor så det går ingen nöd på mig. Men vill ju använda det dära tyg... stycket!
 
Sv: Montera ihop plastrongen?

då kommer jag med en annan fråga.
Finns det något som säger att man SKA ha plastrong på dressyrtävling eller är det lika tillåtet med endast skjorta?
 
Sv: Montera ihop plastrongen?

I dressyr-TR står det såhär: Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad och sporrar. Riddräkt består av ridkavaj,
ridbyxor och ridstövlar samt ljus polotröja eller ljus skjorta med ljus krage, vit
slips eller vit plastrong

Fast jag vet inte riktigt, har tävlat med en blå-randig skjorta med vit krage upp till MSV B utan att någon domare klagat så det kanske är okej utan plastrong också? Jag tänker att bara det är vitt i halsen så är det okej!
 
Sv: Montera ihop plastrongen?

Min tränare som även är domare säger att man ska ha skjortbröst eller plastrong, att det inte räcker med bara skjorta.
 
Sv: Montera ihop plastrongen?

Vad menar tränaren att skillnaden är mellan ett skjortbröst och en skjorta då? Ser ju likadant ut med kavajen på...
 
Sv: Montera ihop plastrongen?

Det där lät ju egendomligt! Ett skjortbröst använder man över t-shirt för att slippa använda skjorta. Men plastrongen är ju ett 'tillbehör'.

Så räcker det med ett skjortbröst så räcker det med en tävlingsskjorta.
 
Sv: Montera ihop plastrongen?

Det var nog jag som fattade fel om skjortbröst, hon sa att man måste ha något mer än bara skjorta.
Jag själv tolkar TR så att man ska ha slips eller plastrong.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 527
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 351
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 645
Senast: Calmiche
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp