Bukefalos 25 år!

Montera upp hundhage

tgd

Trådstartare
Hur gör man en hundhage på gården till hund som både kan gräva och klättra? Hur är lämpligt att göra grunden osv? Har färdiga element till själva hagen så sen delen är löst.

Gjuten platta och invändig gallerram som ett "tak uppe på gallret, en kompis monterade dit armeringsjärn runt hela och det håller klätterhundarna kvar i hundgården.

• Gilla
Reactions: tgd
Eller så kan man gräva ner nät en halvmeter eller så, om man hellre vill att hunden skall få gå på jord än betong

• Gilla
Det finns hundgårdsgaller i sektioner som enbart är lodräta.
Lägg armeringsmatta i botten med ett tjockt lager naturgrus. Naturgrus rasar igen när de gräver djupare än 3-4 dm.

• Gilla

Liknande trådar

Övr.Hund Hallå alla hundvänner, tänker höra med er om det är ett Stockholm- och Uppsalafenomen eller är så i hela landet. Här är det så att en...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 916
Övr.Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
2 951
Hästmänniskan Hej! Jag har hyrt en stallplats på en gård där vi även hyr ett hus. När jag kom hit så var det 2 hästar, så vi blev då 3 stycken i...
Svar
19
· Visningar
1 400
Hundavel&Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
2 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Bästa hästjobbet!

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXLIII
  • Covid-19 del 11
  • Favoritstilar och motsatsen!

Hund, Katt, Andra Djur