Montera upp hundhage

tgd

Trådstartare
Hur gör man en hundhage på gården till hund som både kan gräva och klättra? Hur är lämpligt att göra grunden osv? Har färdiga element till själva hagen så sen delen är löst.
 
Gjuten platta och invändig gallerram som ett "tak uppe på gallret, en kompis monterade dit armeringsjärn runt hela och det håller klätterhundarna kvar i hundgården.
 
  • Gilla
Reactions: tgd
Eller så kan man gräva ner nät en halvmeter eller så, om man hellre vill att hunden skall få gå på jord än betong
 
  • Gilla
Reactions: tgd
Det finns hundgårdsgaller i sektioner som enbart är lodräta.
Lägg armeringsmatta i botten med ett tjockt lager naturgrus. Naturgrus rasar igen när de gräver djupare än 3-4 dm.
 
  • Gilla
Reactions: tgd

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 437
Senast: hollypolly
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 174
Senast: Ajda
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 199
Senast: Lisalei
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 689
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp