Montera upp hundhage

tgd

Trådstartare
Hur gör man en hundhage på gården till hund som både kan gräva och klättra? Hur är lämpligt att göra grunden osv? Har färdiga element till själva hagen så sen delen är löst.
 
Gjuten platta och invändig gallerram som ett "tak uppe på gallret, en kompis monterade dit armeringsjärn runt hela och det håller klätterhundarna kvar i hundgården.
 
  • Gilla
Reactions: tgd
Eller så kan man gräva ner nät en halvmeter eller så, om man hellre vill att hunden skall få gå på jord än betong
 
  • Gilla
Reactions: tgd
Det finns hundgårdsgaller i sektioner som enbart är lodräta.
Lägg armeringsmatta i botten med ett tjockt lager naturgrus. Naturgrus rasar igen när de gräver djupare än 3-4 dm.
 
  • Gilla
Reactions: tgd

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 601
Senast: hollypolly
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 984
Senast: Dentaku
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: a1agnlju
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 522
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp