Montésadlar - sammanfogad

D

Duff

Montésadel

Vad använder ni för sadel när ni rid/monté-tränar?
Har ingen montésadel så jag rider i en stübben rex (hopp, ponny storlek) Det funkar, men när man gasar o kryper ihop så är bakvalvet lite ivägen...Tror jag har den där tå-knä-axel sitsen, om ni fattar... ;)
Hittade en sadel på valla idag. Jättefin! Alla tillbehör 3200kr :d :love:
Såå... är montésadel bäst, är det värt att lägga pengar på?
 
Sv: Montésadel

Duff skrev:
Vad använder ni för sadel när ni rid/monté-tränar?
Har ingen montésadel så jag rider i en stübben rex (hopp, ponny storlek) Det funkar, men när man gasar o kryper ihop så är bakvalvet lite ivägen...Tror jag har den där tå-knä-axel sitsen, om ni fattar... ;)
Hittade en sadel på valla idag. Jättefin! Alla tillbehör 3200kr :d :love:
Såå... är montésadel bäst, är det värt att lägga pengar på?

Rider i franskmonté sadel... Kostade 10´000 värd vart ENDA öre... Du får en helt ny häst, en annan aktion o annan sits....
 
Sv: Montésadel

Om du tänker hålla på med monté är det absolut värt att köpa en riktig montésadel. Om du bara vill prova lite så är det kanske mycket pengar..

Jag rekomenderade monteryttare att köpa den sadeln hon har nu när hon var på jakt och hon verkar ju väldigt nöjd... :D
 
Sv: Montésadel

solros skrev:
Om du tänker hålla på med monté är det absolut värt att köpa en riktig montésadel. Om du bara vill prova lite så är det kanske mycket pengar..

Jag rekomenderade monteryttare att köpa den sadeln hon har nu när hon var på jakt och hon verkar ju väldigt nöjd... :D

Det var det bästa jag kunde ha gjort att lyssna på dig heh heh ;)

Men första månaden var tuff! Du använder ALDRIG dom musklerna som du gör med den franska stilen... men nu är man riktigt musklad efter MYCKET slit å tårar... hehe...

Sista starten jag gjorde hade jag den franska, o hade jag inte haftdet hade det inte blivit en 2á plats kan jag lova....

Så tack Solros! :D
 
Blå Sadel

Någon som vet vart man köper de blå sadlarna troligen i syntet. Jag har sett monté ryttare använda sådana ibland.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Blå Sadel

Menar du en sådan??
galopp_tävlingssadel_l.jpg
 
Sv: Montésadlar - sammanfogad

Varsågod! Bara roligt att jag kunde hjälpa till. :)

När blir nästa ritt?
 
Sv: Montésadel

Hur ser den franska stilen ut? Testar lite olika för att se vilken som passar mej bäst...
 
Sv: Montésadlar - sammanfogad

Ja, hur är det den franska stilen är nu igen? ;) Jag har sett så många olika stilar där. :angel:
 
Sv: Montésadlar - sammanfogad

solros skrev:
Varsågod! Bara roligt att jag kunde hjälpa till. :)

När blir nästa ritt?

Nää just nu håller jag på att jobba ihäl mig... har blivit butikschef så jag jobbar 9-14tim/dag... Har inte hunnit rida på en hel vecka... :cry: Men får se vad framtiden har att utvisa... skulle vilja lära ut, funderar på att driva nåt extra med kurs för ryttare eller så... utöver solvallamontéklubb, finns så många ryttare som skulle behöva hjälp... Men men, får se vad som händer. Ingen start inplanerad ännu.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp