Montsegur bladsadel? Beteckningar och mått.....hjälp!?

JallaJalla00

Trådstartare
Hej - jag har hittat en begagnad sadel som jag vill köpa. Det är en Montsegur westernmodell med ett nummer 010940 på... men jag hittar inte vad det betyder. Skulle behöva veta mer om bomvidd, svängd osv för att våga köpa. Säljaren vet inte vad modellen heter. Någon som har kunskap om dessa sadlar eller vet var jag kan hitta måttangivelser eller liknande? Jättetacksam för hjälp.
31410
 
Modellen heter förmodligen trappeur. Vet tyvärr inte vad siffrorna står för.. kontakta en återförsäljare och fråga? Eller sadlarna tillverkas väl inte längre i och för sig..
 
Hej - jag har hittat en begagnad sadel som jag vill köpa. Det är en Montsegur westernmodell med ett nummer 010940 på... men jag hittar inte vad det betyder. Skulle behöva veta mer om bomvidd, svängd osv för att våga köpa. Säljaren vet inte vad modellen heter. Någon som har kunskap om dessa sadlar eller vet var jag kan hitta måttangivelser eller liknande? Jättetacksam för hjälp.
Visa bifogad fil 31410
Hej! Det var min mamma som importerade och sålde sadlarna i Norden. Har du fler bilder på sadeln så kan jag nog hjälpa dig med det mesta du undrar!
 
Modellen heter förmodligen trappeur. Vet tyvärr inte vad siffrorna står för.. kontakta en återförsäljare och fråga? Eller sadlarna tillverkas väl inte längre i och för sig..
Vi hade några olika westernmodeller, att hela sitsen är gjord i samma läder gör att jag misstänker att det är en Lounge Distance.
 
Trä remmen från bakre öglan till gjorden, från gjorden till främre öglan och så tillbaka via gjorden till bakre öglan. Där gör du en slipsknut. Om det är hål i remmen så träs den från bakre öglan till gjorden till främre öglan och så spänn fast i gjorden.

Remmen ska bilda ett 'V' med gjorden som lägsta punkten.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: Thera
·
R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 428
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
1 027
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 679
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp