Monty Roberts

M

Mhiloy

Någon som ska å kolla på Monty Roberts när han kommer till Flyinge den 16 april? :p
 
Sv: Monty Roberts

Ojdå! kommer han. jag läste om honom i en annan tråd och det vore ju intressant att se live. om han är lika konstig som han verkar, men tyvärr är det nog lite långt att åka bara för det.
 
Sv: Monty Roberts

skulle vara jätteintressant men det är lite för långt bort plus att sambon fyller 25 just den dagen...
 
Sv: Monty Roberts

Ska inte kolla men en av hästarna som ska vara med står i samma stall som jag en ´stor mörkbrun hblvalack.
Jag blev också erbjuden en plats men tackade nä.
 
Sv: Monty Roberts

Min syrra vann vip biljetter dit (är avundsjuk) när vi var på göteborg horse show.
 
Sv: Monty Roberts

Fladde skrev:
Ska inte kolla men en av hästarna som ska vara med står i samma stall som jag en ´stor mörkbrun hblvalack.
Jag blev också erbjuden en plats men tackade nä.
Bara för att man kommit med bland dom 10-15 hästarna i uttagningen så betyder inte det att man är garanterad att vara med på showen utan man ska infinna sig på Flyinge kl. 11 samma dag o hästen ska veterinärbesiktigas, visas i rundpadocken för Monty av hans medarbetare och då kommer Monty ställa frågor till ägaren och sedan väljer han då ut ca 5 hästar som passar att vara med på kvällen.
Kraven är ganska höga för att ens häst ska få vara med i showen. Bara för att man mot förmodan blir erbjuden en plats i showen betyder inte det att man kommer att vara med... Utan man får kanske chans i uttagningen bland de 10-15 hästarna.

//Veronika- som själv funderade på att anmäla en häst men backade för att det var för krångligt när man läst igenom ansökningspapperna :smirk:
 
Sv: Monty Roberts

Mhiloy skrev:
Någon som ska å kolla på Monty Roberts när han kommer till Flyinge den 16 april? :p

Ja, syrran, jag och "inackorderingstjejen" ska dit....
Var nog bland de första som bokade biljett.... ;)

En del han gör är ju bra, annat mera kufiskt. Men det är once in a lifetime att se /höra honom live!
mvh
Carina på Cesam Arabians
 
Sv: Monty Roberts

Japp åkte hem från irland för det.. :o
 
Sv: Monty Roberts

Jag ska dit, jag tycker att han verkar bra men har läst en del negativt om honom men nu kan man ju skaffa sig en egen uppfattning. Dessutom ska det bli riktigt intressant och jag tror att mycket av det han har att säga är vettigt. Ska bli spänannde att se. Hur har ni andra löst det med boende när ni är där? Försökte boka boendet på Flyinge en och en halv månad innan men det var fullt...
 
Sv: Monty Roberts

Jag, syrran och våran mamma ska dit.
Bokade våra biljetter tidigt och har nu sett att biljetern är slutsålda (fick mitt internet i dag).
Tycker det ska bli väldigt kul och intressant, så jag ser fram emot den 16:e!
 
Sv: Monty Roberts

Jepp, jag ska dit och det ska bli jättespännande! fast dyrt... :O
 
Sv: Monty Roberts

Gårdstånga vandrarhem ligger nära Flyinge. Annars är det ju inte alls långt till Lund, men det går inte så mycket bussar...(Vet inte om det går någon alls på helgerna) Men har man bil är det ju ingen fara.
 
Sv: Monty Roberts

Qelina skrev:
Jag ska dit, jag tycker att han verkar bra men har läst en del negativt om honom men nu kan man ju skaffa sig en egen uppfattning. Dessutom ska det bli riktigt intressant och jag tror att mycket av det han har att säga är vettigt. Ska bli spänannde att se. Hur har ni andra löst det med boende när ni är där? Försökte boka boendet på Flyinge en och en halv månad innan men det var fullt...

Ja, själv bor jag i Höör, så jag kör ju dit....
Men prova Skånes Djurparks Camping & Grottby (vandrarhem) i Höör, det är ju inte sååååå långt till Flyinge därifrån....
http://www.grottbyn.com/main.asp?RefID=1041582742&SubID=1041582742&Sub2ID=1041582742

Prisvärt och trevligt ställe...

mv
Carina
 
Sv: Monty Roberts

Lolydodia skrev:
Jepp, jag ska dit och det ska bli jättespännande! fast dyrt... :O

Även om allt är relativt, så.....340:- är väl inte speciellt dyrt??? :confused: Det är ju nästan 4 timmar!

mvh
Carina på Cesam Arabians
 
Sv: Monty Roberts

Cesam skrev:
Även om allt är relativt, så.....340:- är väl inte speciellt dyrt??? :confused: Det är ju nästan 4 timmar
Nä, jag tycker verkligen att det är billigt! Hade nog gått även om det kostat 500 :D
Vi är 3 stycken som ska ner samt några hovslagar-kompisar som oxå ska ner för dom hade fått VIP-biljetter genom Hovslagarföreningen *avis*
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
523
Senast: Roheryn
·
Ridning hej alla. skulle behöva lite tips. det är så att min häst kanske har headshaking syndrom 🤔 å ja har blivit råd att testa olika...
Svar
13
· Visningar
967
Senast: Tossa90
·
Ridning ja märkte för ett litet tag sen att min häst kastar med huvudet vid trav. (vilar nu). hon har sett pigg å fräsch/ren ut annars å även...
2
Svar
22
· Visningar
1 844
Senast: Tossa90
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
778
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp