Mopedgäng skrämde hästar

(GP)
Ett stort mopedgäng skrämde och jagade hästar i Eskilsby på lördagskvällen. Vittnen kontaktade polisen vid 19.30-tiden på lördagskvällen och berättade att sex islandshästar på Eskilsbygårdens ridhus skrämts i sken.

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Mopedgäng skrämde hästar

:mad:
Hoppas på att de skyldiga sätts dit ordentligt! Har folk ingen hjärna, förstår de verkligen inte att de skrämmer djuren till ren panik eller bryr de sig inte?
 
Sv: Mopedgäng skrämde hästar

Jag som rör mig ofta i närheten av Eskilsby vet att det finns flera mopedgäng som har som "hobby" att skrämma hästar o ryttare. De kör på ridspår och andra vägar o försöker skrämmas så mycket som möjligt. Skickar mina tankar till den hästens som sprang längst och dess ägare. Hoppas allt gått bra.
/C
 
Sv: Mopedgäng skrämde hästar

De bryr sig väl inte, lördagsnöje för dom typ. :cool:
Tycker föräldrarna bör veta vad deras ungar gör om nätterna, engagera sig lite.
 
Sv: Mopedgäng skrämde hästar

*kl

Inte för att de kommer få ett kännbart straff, men jag hoppas att det blir något iaf samt att det avskräcker de andra. Det känns som ett pojksträck och jag hoppas det räcker med skrämselstraff för att få det att upphöra:mad:
 
Sv: Mopedgäng skrämde hästar

Ja fast en av dem körde ju bil vilket borde betyda på att han är över 18 och då skulle inte jag kalla det pojksträck längre :confused:
 
Sv: Mopedgäng skrämde hästar

Jag som rör mig ofta i närheten av Eskilsby vet att det finns flera mopedgäng som har som "hobby" att skrämma hästar o ryttare. De kör på ridspår och andra vägar o försöker skrämmas så mycket som möjligt. Skickar mina tankar till den hästens som sprang längst och dess ägare. Hoppas allt gått bra.
/C


Då hoppas jag att du anmält detta så polisen ser att det inte är en engångsgrej som inträffat.
 
Sv: Mopedgäng skrämde hästar

Mja, inte tycker jag att alla som är 18+ visar så stora tecken på mognad... Nog handlar det för rätt många i den åldern om att bröla ut sin manlighet i tid och otid :angel:
 
Sv: Mopedgäng skrämde hästar

Men pojkstreck???
Anser att vederbörande har visat sig olämplig som bilförare och borde få lappen indragen, förslagsvis i 2 år samt ny uppkörning.
Då kanske snorungarna på moppe också tänker till.

LIA
 
Sv: Mopedgäng skrämde hästar

Lämpet lär ju ryka för dem. Kul för dem sen när deras vänner har bil, så har de flera år kvar innan de kan ta körkortet. Och han med körtkort kan vi ju hoppas också få de avklippt! Sedan böter på de, ja då borde de har lärt sig :)!
 
Sv: Mopedgäng skrämde hästar

Ja det håller jag med om att det vore lämpligt. Men med tanke på vad straffet blir om man plågar ihjäl ett djur, så är det inte så troligt att man får nåt kännbart (om ens straff alls) då man "bara" skrämt dem... Tyvärr :( Däremot kan man ju såklart hoppas att man ser allvarligt på vårdslöshet i trafik och därmed kan få ut nåt av den straffskalan.

Sen om man väljer att kalla det "pojkstreck", "ondsint" eller vad det nu kan vara, är väl upp till var och en och ganska ovidkommande i diskussionen.
 
Sv: Mopedgäng skrämde hästar

Ja jag har anmält men polisen tycker inte att det är ett prioriterat ärende tyvärr. De svarar att de inte har resurser till detta. Vi väntar på att någon dör eller skadar sig allvarligt tyvärr.:cry:
/C
 
Sv: Mopedgäng skrämde hästar

du kanske skulle ställa dig ivägen när hästarna blir skrämda så att du blir skadad? då kanske det händer nåt?
 
Sv: Mopedgäng skrämde hästar

Jag sitter ju oftast på hästen när de blir skrämda hos oss. Men tanken är lite fin:-) Finns det fer frivilliga?:D
/C
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 414
L
  • Artikel
Dagbok Det kanske inte är så många som vill läsa om mig men ifall nån vill veta vad som händer så tänkte jag bara skriva lite om några o lika...
2
Svar
26
· Visningar
2 307
Senast: svea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Lägenheten mitt emot min, är likadan som min 2 r o kv 45 kvm, med uteplats men spegelvänd. Jag har bott här i 12 år i år och trivs som...
Svar
0
· Visningar
734
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Hästnyheter Polisen har fått in en anmälan om ofredande mot grupp. Vid två tillfällen ska en man ha skrämt ett sjuårigt barn, den ena gången så hon...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp