Ajda

Trådstartare
Vi behöver köpa en ny mopp. En städmopp alltså.
Haft en hederlig med typ en variant av trasa som man knäpper fast. Jag och sambon hatar att moppa. Alltså det tråkigaste man kan göra i städväg.
Vi har hund, hästar och barn så det blir rätt smustigt såhär års. Dammsuga gillar vi båda och det gör vi nästan varje dag.

Nu vill jag ha tips på bra moppar. Vi har halvslitet trägolv i vardagsrummet så där står man och gnuggar med moppen. Tar tid och är tråkigt.
Ska man satsa på tobotdammsugare med inbyggd moppfunktion? Gör den rent såpass att man slipper efterstäda, för det vill jag inte.
 
Vi behöver köpa en ny mopp. En städmopp alltså.
Haft en hederlig med typ en variant av trasa som man knäpper fast. Jag och sambon hatar att moppa. Alltså det tråkigaste man kan göra i städväg.
Vi har hund, hästar och barn så det blir rätt smustigt såhär års. Dammsuga gillar vi båda och det gör vi nästan varje dag.

Nu vill jag ha tips på bra moppar. Vi har halvslitet trägolv i vardagsrummet så där står man och gnuggar med moppen. Tar tid och är tråkigt.
Ska man satsa på tobotdammsugare med inbyggd moppfunktion? Gör den rent såpass att man slipper efterstäda, för det vill jag inte.
Vi har en robotdammsugare med moppfunktion. Det är inte att jämföra med att moppa golvet för hand. Den gnuggar inte och använder inte något tryck, utan den drar i princip bara en trasa efter sig. Viss effekt får man ju men det är mer dammtorkning än rengöring.
 
Jag köpte spraymopp från Classe efter tidigare entusiastiskt inlägg av @AraSlei :D Tycker det fungerar bra för våra behov, framförallt blir moppning av betydligt oftare än den blev tidigare.
 
Jag köpte spraymopp från Classe efter tidigare entusiastiskt inlägg av @AraSlei :D Tycker det fungerar bra för våra behov, framförallt blir moppning av betydligt oftare än den blev tidigare.

Skönt att man kan inspirera någon :D men jag håller med, det blir verkligen av så mycket oftare!
 
Men blir inte själva trasan snabbt smutsigt och behöver blötas och vridas ur?

Jag använder den främst för det som behövs göras lite varje dag, hallen typ :) då räcker trasan till hela rummet, alternativt att jag går till närmsta vask och sköljer den där.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp