Mordgåta på fest

Lycanthrope

Trådstartare
Jag ska ha kalas snart och det blir på halloween.
I år tänkte jag att vi skulle ha en mordgåta där någon är mördare, som en varglek, fast på riktigt!
Det blir inte så många kommer, vi blir nog sammanlagt 7 stycken.

Jag tänkte att i början av kvällen ska elen gå och så ska vi dra fram en stor docka som är dödad med något tillhygge i huset. Tänkte lägga lite ledtrådar osv, tex hårstrån, fejkblod osv.
Sedan ska fler personer dö, tills det löser sig.

Men jag vet inte riktigt hur jag ska utforma det. Vet inte om det finns billigare "manus" att köpa eller om ni kan tipsa om någon bra idé :)

Alla som är bjudna tycker sånt här är roligt. De kommer få sin karaktär lite innan men kommer att få utforma karaktärerna mycket själva. Men jag måste ju bestämma vem som är mördaren och hur det hänger ihop.

Alla tips mottages tacksamt!
 
Jag rekommenderar att du googlar "Svenska mordgåtor". Det blir SÅ mycket enklare att ha någon stomme och något manus att utgå från, sedan kan du fixa och justera nästan hur du vill med roller och ledtrådar och händelseförlopp med en gnutta fantasi så att det blir som du vill ha det. Det kostar ett par tre hundralappar och det finns manus att köpa ner till 6 personer om jag minns rätt. Men det är mycket roligt, och jag är säker på att det blir en alldeles utmärkt fest!
 
Det finns för övrigt också engelska mordgåtor i mängder på nätet. Jag har köpt något manus från Freeform games (?) tror jag de hette, men jag föredrar absolut Svenska mordgåtors upplägg. Även om jag har petat lite i deras manus och roller också när jag har beställt. Har testat Mord på slottet och Maffiamordet hittills, med mycket goda recensioner från inbjudna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Om några veckor ska jag ha inflyttningsfest. Jag är ovan vid att fixa fester och tillställningar, tycker hela grejen är lite jobbig. Jag...
Svar
6
· Visningar
588
Senast: warg
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 278
Senast: Hedinn
·
Kultur Jag inser att det här kan vara ett ganska laddat ämne och lite av en kontroversiell åsikt från min sida, framförallt med tanke på...
2
Svar
35
· Visningar
2 693
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 461
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp