Morris and Nolan (gold collection)

lille skutt

Trådstartare
Är det ngn. här som vet hur bred en Morris and Nolan är i norm bomvidd=30?
Samt hur de är att rida i är de smala eller breda i sätet? Mjuka eller hårda?
Vad för sadel kan man jämföra med i ridkänslan?

Sv: Morris and Nolan (gold collection)

enligt sadelutprovare på mustang så var det ingen skillnad på en vanlig sadel och en gold collection i sitsen. dom såg tydligen likadana ut trots att gc påstås ha gel i sätet.

jo de må så vara men enligt sadelutprovaren så var det ingen skillnad på sadel med gel och en utan. han hade tydligen öppnat upp en och sa att det var ingen markant skillnad utan mer ett försäljningsknep då det verkar mer "mjukt" för ryttaren.

sen känns det säkert skillnad också om man rider i en gc eller i en gammal stubben men det kanske inte bara sitter i gelen..

Blev kanske ett litet missförstånd när jag skrev så..:angel:
Vad jag menar är vilket annat märke kan man jämföra med typ Prestige, Albion mfl.
Är inrt. av en sådan men har ingen i närheten som jag kan prova, därför vill jag veta så mkt. som möjligt innan jag ev. tar hem denna för prov:)
Ang. sadlen så är det en dressyr och det är gel i sätet.

Om du får reda på hur många grader M&N 30" är, kan du inte då vara snäll o PM:a mig om graderna då :P

Liknande trådar

R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 663
Senast: Freazer
·
Utrustning Deessyrsadel Morris and Nolan med ställbar bom. Någon som vet vad färgen röd motsvarar för vidd?
Svar
3
· Visningar
1 524
Senast: emka
·
Utrustning Vad anser ni vara ett rimligt pris för en äldre Morris & Nolan Gold collection tillverkad 2003? Den ser fin ut i läder och stroppar på...
Svar
7
· Visningar
826
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 619
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka