Morris & Nolan dressyrsadel?

Favina

Trådstartare
Morris & Nolan dressyrsadel?

Någon som har den?

Tycker ni den är bra? Finns det för- och nackdelar?
Jag vill ha en med stora knästöd som får mig att sitta "fast". Har haft Albion Legend K2, men knästöden var för små på den.

Tacksam för alla svar :bow:

Kram Favina :bump:
 
Re: Morris & Nolan dressyrsadel?

Jag har ridit i en sån en gång och det var den skönaste sadel jag någonsin ridit i! :love:
Den var mjuk och skön och jag tyckte att jag satt fast = bra!
 
Re: Morris & Nolan dressyrsadel?

Äh jag har bara hört gott om M & N, ska verkligen vara god kvalitet och de är några av dem som testar sina sadlar rejält innan de släpps på marknaden.

Jag har haft min Morris & Nolan Dressyrsadel i snart 5 månader och först tyckte jag klossarna var obekväma men efter bara några gånger började jag tycka om dem och nu tycker jag mer och mer om dem för varje gång, jag AVGUDAR den sadeln! Min tränare älskar den också, hon önskar att en sådan passade någon av hennes hästar (rider upp till svår dressyr) men det gör den tyvärr inte.

Allt känns rejält och bra gjort och av fin kvalitet. Den ligger kanon på min häst, hon har blivit undersökt i ryggen av både veterinär, sadelmakare och fysioterapeut och inga som helst smärtor i ryggen, du vet nog vad vi hade för kul sadel innan... :crazy:

Har tittat noga på bossorna och de är både mjuka och STORA, väldigt bra anläggningsyta för hästens rygg, mer att fördela vikten på, men trycker ändå inte på ryggraden t.ex. Min häst har ganska rak rygglinje och den passar henne kalas.

Ryttarmässigt har du ett av de mjukaste säten jag upplevt, stora klossar som JAg gillar (men det är ju mkt olika från person till person, man kan köpa sadeln utan klossarna) och för mig som har dålig dressyrsits från början hjälper sadeln min sits mycket på traven. ååå nu blev jag ridsugen, älskar min Morris & Nolan-sadel :bow:
 
Re: Morris & Nolan dressyrsadel?

Har haft en M & N och trivdes mycket bra i den. Tyvärr så växte jag ur den så småningom och det är väl det som är nackdelen. Dom är ganska små i storlekarna.
 
Re: Morris & Nolan dressyrsadel?

Hoppsadeln gillar jag, men dressyrsadeln gillade jag inte, jag tyckte att den hade alldeles för stora knästöd. Det var svårt att sitta bra och man satt fast, och det gillar jag inte. Fast annars tycker jag morris &nolan sadlar är väldigt bra :love:
 
Re: Morris & Nolan dressyrsadel?

Jääätteskön!! Och stora knästöd som ger just stöd, utan att vara föör stora. (även om dom ser så ut) Mjuk o skön o sitta i. Bra sadel också säger många duktiga "sadelkännare" vad jag hört!
 

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
0
· Visningar
155
Senast: Barret
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 721
Senast: Mogge
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
866
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 729
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp