"Mot alla odds - på hästryggen" SVT1

domino

Trådstartare
\"Mot alla odds - på hästryggen\" SVT1

Var det någon som såg det programmet igår?
:bow: Wow säger jag, det var en rullstolsbunden tjej, eller kvinna, hon var 40 som red dressyr och typ vann varje tävlig och hade ingen kontroll med benen. Hon red enbart med röst och säte! Sånna människor får mig verkligen att tänka att ingenting är omöjligt om man bara vill!
 
Re: \"Mot alla odds - på hästryggen\" SVT1

Såg programmet både igår och när det gick första gången (var en repris) :).

Tycker att det är helt underbart att se. En människa med hennes rörelsenedsättningar som kan rida så bra och säkert. Det såg så lätt ut...man sitter bara och undrar hur hon egentligen gör! :)

Underbart att se att hästsporten passar precis ALLA människor!

Mvh Norrland :bump:
 
Re: \"Mot alla odds - på hästryggen\" SVT1

det är fantastiskt.

var med och skötte en häst på Handikapps SM förra året och vi var MYCKET imponerade av alla dom här duktiga ryttarna med handikapp som red mcyket bättre än vi nånsin kunde drömma om... (hösten -02)

det mycket tråkiga var att handikapps SM fick inte NÅGON uppmärksamhet av media förutom klubbens annons i torslandatidningen.---
 
Re: \"Mot alla odds - på hästryggen\" SVT1

Jag såg programmaet och tycker att det är helt fantastiskt så duktig hon är! :)
Denna kvinnan har nu köpt en utav ridskolehästarna på ridskolan i Lund som hon ska starta handikapp-Os nästa år med! :banana: Hästen är fantastisk, så snäll och sammarbetsvillig och jag önskar ekipaget all lycka i framtiden! :bump: :bump:
 
Re: \"Mot alla odds - på hästryggen\" SVT1

Och att se dessa hästar, hur de anpassar sig efter vem som hanterar dom beroende på förutsättningarna tycker jag är kul att se!
 
Re: \"Mot alla odds - på hästryggen\" SVT1

Ja det är en upplevelse! :bump: Jag såg en bild på kvinnan och ridskolehästen (har själv ridit denna häst) men så fint som hästen gick med henne har hon aldrig gjort under sin ridskoletid! :bump: Detta ekipage kommer att slå alla med häpnad under handikapp-os!
 
Re: \"Mot alla odds - på hästryggen\" SVT1

"våra" ridskole hästar gick me på SM och en häst Wilma, gick helt UNDERBART me en tjej som var förlamad i en hel sida. hon red henne såå fint i form med EN hand.. denna häst är inte stor, men stark som bara den!
 
Re: \"Mot alla odds - på hästryggen\" SVT1

Ja, visst är det fantastiskt att de kan sammarbeta med hästarna på det viset?! :D
Jag tycker att de handikappade dressyrryttarna är de duktigaste ryttarna som finns! :bump:
 
Re: \"Mot alla odds - på hästryggen\" SVT1

men ja tycker d e så fantastiskt att se speicellt ridskolehästar me dessa handikappade ryttare, hästarna går ju ofta minst fem stycken, nu gick dom helt plötsligt ENSAMMA och gick MYCKET bättre än dom någonsin gjort. t.ex en häst fridolf som är hur fjompi som hellst när han är ensam VANN sin klass!
 
Re: \"Mot alla odds - på hästryggen\" SVT1

*morr* Har reprisen redan varit? :crazy: Missade det Igen!
Vet någon om programmet visas igen?? :confused:
 
Re: \"Mot alla odds - på hästryggen\" SVT1

hehe vad kul, det är ju min stallkompis du menar, hon som red Wilma med bara en hand? Hon är riktigt duktig den tjejen, rider då bättre än många i vårt stall! En vilja av järn och med ett öde som är overkligt... För några år sedan efter hennes olycka sa läkarna till henne att hon aldrig mer kommer kunna gå, ännu mindre rida.

jojo, nu satsar hon på OS och går och klarar sig helt själv.
:bow: :bow: Imponerande!
 
Sv: Re: \"Mot alla odds - på hästryggen\" SVT1

jojjo_blondin skrev:
"våra" ridskole hästar gick me på SM och en häst Wilma, gick helt UNDERBART me en tjej som var förlamad i en hel sida. hon red henne såå fint i form med EN hand.. denna häst är inte stor, men stark som bara den!

Tackar för detta, det var jag som red! :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 008
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
654
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 249
Kropp & Själ För 11år sedan flyttade jag hemifrån, alldeles förtidigt men ändå i sista stund. Min mamma var iskall och ständigt på jobbet, hade...
Svar
18
· Visningar
1 676
Senast: MalinJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp