Bukefalos 28 år!

Motion av stora hundar

B

beda

Nu när det är härligt sparkföre, och tillgången på skogsvägar är begränsad pga snön, har jag börjat sparka mycket med Boris. Då får han springa av sig ordentligt, vilket behövs eftersom han har mycket "spring i benen".
Jag försöker undvika för mycket monotomt springande (som det blir när man cyklar) just för att det är slitsamt. Därför är det suveränt att sparka, eftersom farten varieras. På vissa sträckor drar vi på lite snabbare, medan tex uppförsbackarna går i promenadtakt.

Vi har en perfekt runda här i byn som är 1 mil lång. Tycker ni det blir för mycket att köra den varannan dag? :confused:

Hur gör ni andra som har tunga raser?
 
Sv: Motion av stora hundar

Vad är det för ras?

1 mil är ingen lång sträcka, men om hunden inte är van, så börja med en kortare sträcka och öka långsamt. Glöm inte uppvärmning och nertrappning och sedan avsluta med streching.

Ha det så roligt i det vackra vädret!
 
Sv: Motion av stora hundar

Blandras GD / pointer.

Det jag tänkte var ifall sträckan blir för lång med tanke på att takten är så hög, och sliter för mycket på honom. Blir ju inte samma sak som att springa fritt i skogen el dyl utan mer "monotomt". ;)
 

Liknande trådar

Äldre Jag ska köpa mig en ny cykel och har siktet inställt på en hybridcykel. Har kollat lite på internet och idag varit i butik och ställt...
2 3
Svar
50
· Visningar
20 229
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp